اخبار جهان اسلام (بیداری اسلامی )

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : یک شنبه 21 اسفند 1390
نظرات

هزاران نفر در اسلام آباد عليه مداخلات آمريكا تظاهرات كردند

هزاران پاكستاني با برگزاري تظاهرات گسترده اقدامات مداخله جويانه آمريكا را در امور داخلي كشورشان محكوم كردند.
به گزارش پرس تي وي هزاران فعال پاكستاني روز جمعه با برگزاري تظاهرات در اسلام آباد، سياست هاي واشنگتن و همچنين اقدام نمايندگان مجلس آمريكا را در ارائه پيش نويس قطعنامه اي در حمايت از اعطاي خودمختاري به ايالت بلوچستان پاكستان محكوم كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات كه شوراي دفاعي پاكستان، متشكل از 40 حزب مذهبي و سياسي آن را سازمان دهي كرده بود، همچنين پرچم آمريكا را به آتش كشيدند. سخنرانان شركت كننده در اين تظاهرات با اشاره به اين كه آمريكا براي تجزيه پاكستان در تلاش است، قطع همكاري اسلام آباد را با واشنگتن خواستار شدند.
يكي از سازمان دهندگان اين تظاهرات به پرس تي وي گفت: «آمريكا براي يافتن پايگاهي نظامي در منطقه تلاش مي كند و به همين دليل هم براي ايجاد دولتي مستقل در بلوچستان سرگرم توطئه چيني است.»
يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان نيز اقدام مجلس نمايندگان آمريكا را در ارائه پيش نويس اين قطعنامه محكوم كرده و آن را نقض حاكميت پاكستان دانسته است.
«داناروهراباچر»، «لوئي گومرت» و «استيو كينگ» سه سناتور جمهوريخواه آمريكا، اين قطعنامه غير الزام آور را در ماه فوريه پيشنهاد داده بودند.
خبر ديگر از پاكستان اين كه حمله پهپادهاي آمريكايي به منطقه وزيرستان اين كشور 13 كشته بر جاي گذاشت.
به گزارش فارس يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكا با شليك چند موشك به سمت يك منزل مسكوني و يك خودرو در منطقه «مندو» وزيرستان جنوبي پاكستان در نزديكي مرز افغانستان دست كم باعث كشته شدن 13 تن شد.
اگرچه آمريكا به بهانه از بين بردن شبه نظاميان در خاك پاكستان مبادرت به موشك باران اين مناطق مي كند اما اين حملات تاكنون باعث كشته شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان در اين مناطق شده است.
تحصن دانشجويان دانشگاه ملك خالد در اعتراض به رفتار ضدانساني نظاميان آل سعود

دانشجويان دانشگاه دخترانه ملك خالد در اعتراض به كشته شدن يك دختر دانشجو به دست نيروهاي امنيتي آل سعود دست به تحصن زدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، دانشجويان دانشگاه ملك خالد در شهر«ابها» اعلام كردند كه تا مجازات مسببان حوادث اخير در اين دانشگاه از اعتراض و تحصن خود دست برنخواهند داشت.
براساس اين گزارش حدود 8000 تن از دانشجويان دانشگاه دخترانه ملك خالد چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به تبعيض هاي موجود و دخالت نيروي امنيتي دانشگاه در مسائل دانشجويي به تظاهرات پرداختند كه پس از دخالت پليس و نيروهاي امنيتي سعودي، اعتراض دانشجويي به شدت سركوب و علاوه بر كشته شدن يك دانشجو، 50 تن ديگر زخمي شدند.
اين گزارش حاكي است با وجود تلاش گسترده رژيم آل سعود براي جلوگيري از انتشار اخبار اين اعتراض دانشجويي روزنامه غيردولتي «الوطن» اعلام كرد كه 53 دانشجو پس از ضرب و شتم به شدت مجروح شدند.
روزنامه «سبق» نيز به نقل از خانواده اين دانشجويان تأكيد كرد: نيروهاي امنيتي و پليس عربستان، بدون اطلاع قبلي در حالي كه دانشجويان حجاب نداشتند، وارد دانشگاه ملك خالد شده و به معترضان حمله كردند.
به گفته منابع مطلع، شهر «ابها» از چهارشنبه گذشته تاكنون همچنان ناآرام است و موجي از خشم و انزجار مردم و عشاير منطقه را فرا گرفته است و سران قبايل منطقه، خواستار قصاص عاملان قتل دختر دانشجوي دانشگاه ملك خالد هستند.گفته مي شود 30 تن از استادان دانشگاه ملك خالد در اعتراض به بي حرمتي به دانشجويان استعفا و ساير دانشجويان عربستاني از طريق سايت هاي اجتماعي همبستگي خود را اعلام كردند.
در همين حال سازمان عفو بين الملل با ابراز نگراني از كشته شدن يك دختر دانشجو و بازداشت تعداد نامعلومي از دانشجويان دانشگاه ملك خالد، رژيم آل سعود را به نقض قوانين حقوق بشر در آن كشور متهم كرد. «فيليپ لوتر» سرپرست بخش خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل روز جمعه اعلام كرد: اطلاعاتي كسب كرده كه تائيد مي كند، افراد بازداشت شده در عربستان، مورد شكنجه و بدرفتاري قرار مي گيرند.اين در حالي است كه تظاهرات و شركت در اجتماعات عمومي در عربستان ممنوع است و افراد بازداشت شده به شدت مجازات مي شوند.

اعتراض گسترده مردم ليبي به تحركات تجزيه طلبانه

مردم ليبي در اعتراض به حركت هاي تجزيه طلبانه در كشورشان دست به تظاهرات گسترده زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم ليبي در شهرهاي مختلف اين كشور با سر دادن شعارهايي اعلام كردند كه با هرگونه ايده تشكيل رژيم فدرالي مخالفند و از تماميت ارضي آن دفاع مي كنند.
براساس اين گزارش احزاب سياسي و نهادهاي مدني ليبي با شركت يكپارچه در اين تظاهرات در روز جمعه، مخالفت خود را با تجزيه كشورشان ابراز كردند.
اين تظاهرات در واكنش به تحركات تجزيه طلبان در شرق ليبي صورت گرفته است كه طي آن رهبران سياسي و قبيله اي منطقه البريقه در نشستي، ضمن برقراري نظام فدرالي حكومت خودمختار خود را اعلام كردند.
برپايه اين گزارش، پس از سرنگوني رژيم ديكتاتوري قذافي و شكل گيري دولت مركزي در طرابلس، شوراي ملي انتقالي اين كشور نتوانسته است سيطره خود را بر تمامي مناطق ليبي گسترش دهد.
همچنين قرار گرفتن سلاح هاي سبك و سنگين در اختيار گروه ها و قبايل ليبي هر از چندگاه باعث درگيري هاي خونيني در اين كشور قبايلي شده است.
منبع : http://www.kayhannews.ir/901221/16.htm


تعداد بازدید از این مطلب: 418
موضوعات مرتبط: بیداری اسلام , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود