آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 543
بازدید سال : 1436
بازدید کلی : 25290

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 543
بازدید کل : 25290
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : یک شنبه 29 آبان 1390
نظرات
الیور استون:
«الیور استون»، کارگردان جنجال‌برانگیز آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی فیلم خود که روز گذشته در جشنواره فیلم الجزیره به نمایش درآمد گفت: سیاستمدارن آمریکایی که نسبت به هموطنانشان هیچ‌گونه رحم و عطوفتی ندارند چگونه ادعای نجات جهانیان را دارند؟
 

به گزارش رحماء به نقل از خبرگزاری رویترز، «الیور استون» که هم‌اکنون برای نمایش آخرین مستند خود تحت عنوان«داستان ناگفته آمریکا» در جشنواره فیلم الجزیره به سر می‌برد روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی این فیلم در جمع خبرنگاران بار دیگر از دروغگویی، بی‌عدالتی و جنگ محوری حاکم بر دولت کشورش به شدت انتقاد کرد.
«استون» گفت:از دیدن بحران اقتصادی جهان و اینکه مقامات آمریکایی تا چه اندازه عاشق پول هستند، مرا شگفت‌زده کرده است، متاسفانه در این میان بزرگترین قربانی، قشر متوسط جامعه هستند.
وی گفت: به نظر من هیچ چیز نمی‌تواند چنین سیستمی که کاملا غیر دموکرات است را عوض کند، سیستمی که حتی پس از به قدرت رسیدن اوباما نیز هیچ تغییری نکرده است.
این کارگردان ۶۵ ساله افزود: مطمئن باشید سیاستمدارانآمریکایی که ذره‌ای رحم و عطوفت نسبت به هموطنان خود ندارند، هیچگاه علاقه بهحل مشکلات جهانیان ندارند، آنها بی‌رحم‌ترین‌اند.
وی تاکید کرد: حرکت مردمی وال استرایت اگر که بخواهد بهتر عمل کند و تاثیر بیشتری داشته باشد باید به واشنگتن کشیده شود نه نیویورک.
استون پس ازانتقاد ازحاکمیت نظام پول دوستی بر کشورش، گفت: پول پرستی و بی‌عدالتیتنها مشخصه منفی سیاستمداران آمریکایی نیست بلکه آنها در دروغگویی گوی سبقت را از بقیه ربوده آنچنانکه در رابطه با جنگ ویتنام بیش از ۳۰ سال به همه دروغ گفته‌اند، آمریکایی‌ها یک عمر با این عقیده که کمونیسم در حال سیطره بر تمام دنیاست، زندگی کردند ولی خود من زمانیکه به جنگ رفتم حقیقتی که کشف کردم این بود که سیستمی بر صنعت ارتش آمریکا حاکم است که هدفش نابودی جهان است.
وی در ادامه در جواب به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل، گفت: این موضوعی است که من تاکنون نتوانسته‌ام در رابطه با آن در آمریکا صحبت کنم، این شامل قدرت، پول ، رسانه و لابی‌های مختلف است و از آنچنان قدرتی برخوردار است که حقیقت در این میان مثله می‌شود.
استون در پایان گفت: البته علی‌رغم تمام این مشکلات در این میان کورسویی بسیار کوچک از امید وجود دارد که اگر خوش‌بین باشیمشاید اعتراضات اخیر مردم آمریکا بتواند تغییراتی به وجود آورد.

منبع خبر : http://www.rohama.org/fa
تعداد بازدید از این مطلب: 380
برچسب‌ها: الیور استون ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 28 آبان 1390
نظرات

ملت بزرگ ایران اسلامی(عاشقان ایران اسلامی ) :

ما همه قاسم سلیمانی هستیم .

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

نقل از : عاشقان ایران اسلامی  http://j62m27.persianblog.ir 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 434
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 28 آبان 1390
نظرات

پاسخ جنبش وال استريت به حملات وحشيانه پليس آمريكا
ما 99 درصديم تسليم يك درصد نمي شويم

صدها هزار نفر از مردم آمريكا همزمان در 30 شهر اين كشور با وجود خشونت هاي گسترده پليس به خيابان ها ريخته عليه نظام سرمايه داري و دولت آمريكا شعار دادند.
حضور هزاران پليس ضد شورش در خيابان ها، ميادين و مراكز مهم مالي و اقتصادي 30 شهر آمريكا، سركوب وحشيانه معترضان نظام سرمايه داري ، مجروحيت دهها نفر از مردم و در نهايت دستگيري 400 نفر از آنها، عنوان مهمترين بخش هاي خبري اين روزهاي رسانه هاي بين المللي است كه گزارش ها و تحليل ها پيرامون آن همچنان ادامه دارد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، اعضاي جنبش«وال استريت را اشغال كنيد» پنج شنبه با شعار «روز اقدام» (Day Of Action) به رغم تلاش گسترده و جمعيت انبوه، حريف ضربات باتوم، مشت و لگد و اسپري هاي فلفل پليس نيويورك كه در تمام مسيرهاي منتهي به ساختمان وال استريت مستقر شده بودند، نشدند. پليس نيويورك اين بار نيز همچون 60 روز گذشته در سركوب معترضان چيزي كم نگذاشت و بسياري از جوانان جوياي كار و عدالت اجتماعي را با سر و صورت خونين راهي زندان ها كرد.
گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد حدود 300 نفر از دستگير شدگان روز پنجشنبه، اهل نيويورك هستند و اين نشان مي دهد اوضاع در اين شهر كه قلب تجاري آمريكا محسوب مي شود، ملتهب تر از ساير شهرهاست.
پليس نيويورك اما اعلام مي كند، پنج افسر پليس نيز در حين درگيري با معترضان شهر، راهي بيمارستان ها شدند.
در «روز اقدام » اوضاع در لس آنجلس نيز بسيار ملتهب گزارش شده است. معترضان لس آنجلسي همراه با شعار هميشگي«ما 99 درصديم» سنگ تمام گذاشته و فرياد مي زدند: «يك درصد را به زانو در مي آوريم.» شهروندان آمريكايي همچنين پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود:« دليلي ندارد كه تسليم مطامع يك درصد باشيم.» معترضان همچنين همصدا با ساير شهرهاي آمريكا خواستار توقف خشونت پليس، تقسيم عادلانه ثروت، توقف حرص، تبعيض و طمع بانكداران و ثروتمندان آمريكايي شدند.
به نوشته شبكه خبري بي بي سي، لاس و گاس، دالاس، سياتل، واشنگتن دي سي، بوستون، ميشيگان، ميامي، فلوريدا، ديترويت،ماساچوست، سنت لوئيس، نوادا، ميسوري، پورتلند، اورگان و ...ديگر شهرهاي آمريكايي هستند كه عليه سياست هاي اقتصادي و نظام سرمايه داري حاكم بر آمريكا تظاهرات كردند.
پيوستن گروه هاي جديد به جنبش«وال استريت را اشغال كنيد» نيز از ديگر حواشي قيام بي سابقه ضدسرمايه داري پنج شنبه آمريكا بود كه بيش از 2 ماه از تولد آن نمي گذرد.
در همين رابطه خبرگزاري فارس فيلمي را منتشر كرد كه در آن يك افسر پليس آمريكا با درآوردن لباس نظامي خود، به جمع معترضان پيوست.اين پليس كه بلافاصله از سوي همكاران خود دستگيرشد، با سوت و كف ممتد معترضان تشويق و «پليس شجاع» مورد خطاب قرار گرفت.
گزارش ها و تصاوير دريافتي نشان مي دهد، جمع آوري چادرهاي معترضان از پارك ها، تهديد مكرر مقام هاي آمريكايي و سركوب وحشيانه مردم نه تنها تا كنون خللي در روحيه و اراده معترضان به وجود نياورده بلكه باعث خشم و در نتيجه پيوستن گرو ه هاي جديد به جمع معترضان شده است. تا كنون اتحاديه ها و گرو ه هاي زيادي به جنبش تسخير وال استريت پيوسته اند.
تظاهرات روز پنجشنبه بزرگترين اعتراض ضد سرمايه داري آمريكا در اين دو ماه لقب گرفته و خشونت هاي پليس نيز در اين روز بالتبع، با شدت بيشتري صورت گرفت.
يادآور مي شود قيام ضد سرمايه داري «وال استريت» كه از 26 شهريور ماه و با هدف تسخير ساختمان بورس آمريكا در نيويورك آغاز شد، هم اكنون به بسياري از كشورهاي اروپايي، آسيايي، آمريكايي و حتي آفريقايي سرايت كرده و اوضاع در آمريكا و اروپا متشنج تر از ساير كشورهاست.شعار معروف «ما 99 درصديم» پنج شنبه همزمان با آمريكا، در بسياري از شهرهاي اروپايي نيز طنين انداز شد.
گفتني است، مقام هاي آمريكايي تا كنون آمار دقيقي از شمار بازداشتي ها در طول دو ماه گذشته را ارائه نكرده اند اما با محاسبه آمارهايي كه به طور پراكنده در طول اين مدت ارائه شده، به نظر مي رسد تا كنون بيش از 2000 نفر بازداشت شده اند؛ هر چند آمريكايي ها مي گويند برخي از آنها را در همان روزهاي اول و پس از بازجويي و گرفتن تعهد آزاد كرده اند!
در اين ميان كشته شدن 5 معترض نيز محرز شده كه غالبا به ضرب گلوله از پاي درآمده اند.
پليس آمريكا در مورد 4 قرباني اعلام مي كند كه دخالتي نداشته اما در باره قرباني پنجم كه دانشجوي دانشگاه بركلي است رسما مسئوليت كشته شدن وي را برعهده گرفته است. پليس آمريكا مي گويد اين دانشجو كه پس از مجروحيت در بيمارستان جان باخت، مسلح بوده و آنها مجبور به تيراندازي و كشتن وي شده اند!
به رغم بي سابقه بودن ناآرامي هاي دو روز گذشته و گستردگي آن، تا كنون مقامات بلند پايه آمريكايي در باره آن موضعي جز سكوت اتخاذ نكرده اند. برخي تحليلگران معتقدند اين سكوت و خشونت، بيش از هر چيز استيصال دولت آمريكا و شخص باراك اوباما در چگونگي مواجهه با اين بحران را نشان مي دهد. بحراني كه به گفته آخرين رهبر شوروي، دير يا زود طومار نظام سرمايه داري را نيز همچون نظام كمونيستي در هم خواهد پيچيد. منبع : روزنامه کیهان ./

آمریکا و اروپا عاشقان سینه چاک دمکراسی در کشورهای آسیائی و آفریقائی می باشند حتی حاضرند برای ایجاد دمکراسی در کشورهای جهان سوم با لشکر کشی و کشتن انسانهای بیگناه این دمکراسی را به زور به خورد مردم بدهند . نمونه لشکر کشی کشورهای عضو ناتو به رهبری آمریکا به عراق و افغانستان و ... برای ایجاد دمکراسی ولو به زور .اما چه شده که دمکراسی مورد نظر آمریکا و اروپا به درد مردم خودشان نمی خورد و امروز خیابانهای واشنگتن و نیورک و شهرهای آمریکا و خیابانهای لندن و فرانسه و ... مملو از انسانهائی هستند که دمکراسی را مطالبه می کنند اما پاسخ رژیمهای سرمایه داری به  مردم کشور خود با گلوله و ضرب باتوم گاز اشک آور و بازداشت و ... می باشد .چهره پلید رژیمهای سرمایه داری اروپا و آمریکا به رهبری  آمریکا و اذنابش ( فرانسه و انگلیس ) پیش ملتها رو شده است .  

تعداد بازدید از این مطلب: 396
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : پنج شنبه 27 آبان 1390
نظرات

حمله به كلينتون و هيئت همراه در فيليپين

مردم فيليپين دراعتراض به حضور وزير خارجه آمريكا در مانيل، به خودرو حامل وي حمله كردند و پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
به گزارش فارس ، ده ها معترض فيليپيني عصر ديروز خودروي حامل هيلاري كلينتون و هيئت همراهش رادر مانيل مورد حمله قراردادند.
معترضان فيليپيني با نزديك شدن به خودروي حامل كلينتون با لگد به آن حمله كردند و برروي آن به نشانه نفرت رنگ قرمز پاشيدند .
در طي اين حمله خودروي حامل وزير خارجه آمريكا آسيب ديد و يكي از آينه هاي آن شكست. مردم معترض فيليپين همچنين پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و با دردست داشتن پلاكارد هايي حضور نظاميان آمريكايي در فيليپين و منطقه را محكوم كردند.
وزير خارجه آمريكا كه به مناسبت شصتمين سالگرد امضاي پيمان نظامي مشترك دو كشور به فيليپين سفركرده ،قرار است درباره فروش يك ناو نظامي با مقامات مانيل مذاكره كند. (نقل از کیهان )

حنای آمریکا و متحدانش در جهان  رنگ ندارد . او بیخودی خود را رهبر جهان می داند او دیگر مثل شیری است که مولانا در مثنوی به آن اشاره دارد . وقتی وزیر امورخارجه این شیر بی یال و دم و اشکم در مانیل مورد حمله قرار می دهند و خود رو او را با رنگ قرمز رنگی می کنند . پرچم آمریکا را به آتش می کشند یعنی آمریکا برو کمشو . مرگ بر آمریکا  

تعداد بازدید از این مطلب: 382
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : چهار شنبه 25 آبان 1390
نظرات

 متن نامه امام‌خميني به اين شرح است:

 

با اميد خوشبختي و سعادت براي شما و ملت شوروي، از آنجا كه پس از روي كار آمدن شما چنين احساس مي‌شود كه جنابعالي در تحليل حوادث سياسي جهان، خصوصاً در رابطه با مسائل شوروي، در دور جديدي از بازنگري و تحول و برخورد قرار گرفته‌ايد، و جسارت و گستاخي شما در برخورد با واقعيات جهان چه‌ بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلي حاكم بر جهان گردد، لازم ديدم نكاتي را يادآور شوم. هر چند ممكن است حيطه تفكر و تصميمات جديد شما تنها روشي براي حل معضلات حزبي و در كنار آن حل پاره‌اي از مشكلات مردمتان باشد، ولي به همين اندازه هم شهامت تجديدنظر در مورد مكتبي كه ساليان سال فرزندان انقلابي جهان را در حصارهاي آهنين زنداني نموده بود قابل ستايش است. و اگر به فراتر از اين مقدار فكر مي‌كنيد، اولين مسأله‌اي كه مطمئناً باعث موفقيت شما خواهد شد اين است كه در سياست اسلاف خود داير بر «خدازدايي» و «دين‌زدايي» از جامعه، كه تحقيقاً بزرگترين و بالاترين ضربه را بر پيكر مردم كشور شوروي وارد كرده است، تجديدنظر نماييد؛ و بدانيد كه برخورد واقعي با قضاياي جهان جز از اين طريق ميسر نيست. البته ممكن است از شيوه‌هاي ناصحيح و عملكرد غلط قدرتمندان پيشين كمونيسم در زمينه اقتصاد، باغ سبز دنياي غرب رخ بنمايد، ولي حقيقت جاي ديگري است. شما اگر بخواهيد در اين مقطع تنها گره‌هاي كور اقتصادي سوسياليسم و كمونيسم را با پناه بردن به كانون سرمايه‌داري غرب حل كنيد، نه تنها دردي از جامعه خويش را دوا نكرده‌ايد، كه ديگران بايد بيايند و اشتباهات شما را جبران كنند؛ چرا كه امروز اگر ماركسيسم در روشهاي اقتصادي و اجتماعي به بن‌بست رسيده است، دنياي غرب هم در همين مسائل، البته به شكل ديگر، و نيز در مسائل ديگر گرفتار حادثه است.


جناب آقاي گورباچف، بايد به حقيقت رو آورد. مشكل اصلي كشور شما مسئله مالكيت و اقتصاد و آزادي نيست. مشكل شما عدم اعتقاد واقعي به خداست. همان مشكلي كه غرب را هم به ابتذال و بن‌بست كشيده و يا خواهند كشيد. مشكل اصلي شما مبارزه طولاني و بيهوده با خدا و مبدأ هستي و آفرينش است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
جناب آقاي گورباچف! صدر هيأت رئيسه اتحاد جماهير سوسياليستي شوروي

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : چهار شنبه 25 آبان 1390
نظرات

گسترش اعتراض مردمي عليه عبدالله صالح در شهرهاي يمن

مردم شهرهاي صنعا و ديگر شهرهاي يمن با برپايي يك تظاهرات بي سابقه بار ديگر بر سرنگوني حكومت علي عبدالله صالح و محاكمه وي تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس صدها هزار نفر از مردم يمن در تظاهراتي گسترده در شعر صنعا، تعز و ساير شهرهاي يمن به خيابان ها ريخته و ضمن محكوم كردن جنايت هاي علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن از دادگاه بين المللي لاهه خواستند تا حكم بازداشت وي و همدستانش را به اتهام ارتكاب جنايات جنگي صادر كند.
تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي عليه عربستان و آمريكا هرگونه توافق با رژيم حاكم را رد كردند.
اين در حالي است كه شهر تعز و الروضه شاهد حملات موشكي شديد نيروهاي رژيم بوده كه در اين حملات تعدادي از مردم غيرنظامي زخمي شدند.
نيروهاي وفادار به عبدالله صالح طي روزهاي اخير با به گلوله بستن مناطق مسكوني خشونت عليه معترضان را شدت بخشيده اند.
در اين حملات وحشيانه تعداد زيادي زن و كودك به ضرب گلوله تانك ها و خمپاره هاي نيروهاي گارد رياست جمهوري تحت رهبري پسر عبدالله صالح كشته شدند.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 415
موضوعات مرتبط: بیداری اسلامی در یمن , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : یک شنبه 22 آبان 1390
نظرات

گزيده‏اى از بيانات حضرت امام خمينى (ره) در رابطه با ابرقدرتها

مستكبران

بايد اين نهضت در تمام عالم، نهضت مستضعف در مقابل مستكبر در تمام عالم گسترده شود. 24/2/58

مستكبرين غاصبند، مستكبرين بايد از ميدان خارج بشوند. 27/2/58

اگر شما كسانى كه زير دستتان هست ضعيف شمرديد به آنها خداى نخواسته تعدى كرديد. تجاوز كرديد، شما هم مستكبر مى‏شويد و آن زيردستها مستضعف. 4/3/58

و همه بايد كوشش كنيم كه وحدت بين مستضعفان در هر مسلك و مذهبى كه باشند، تحقق پيدا كند كه اگر خداى نخواسته سستى پيدا شود، اين دو قطب مستكبر شرق و غرب مانند سرطان همه را به هلاكت‏خواهند رساند. ما عازم هستيم كه تمام سلطه‏ها را نابود سازيم. 20/2/62

خداى تبارك و تعالى ما و شما را از شر اين مستكبرين نجات بدهد (آمين حضار) و ملتهاى ايران را، ملتهاى ديگران را، . . . همه مسلمين را بيدار كند (آمين حضار) تا دماغ اين مستكبرين را به خاك بمالد (آمين حضار) و آنها را رسوا كند (آمين حضار) . 6/8/60

 امريكا و ابرقدرتها

ابرقدرتها مى‏خواهند انسانيت انسانها را تحت‏سلطه قرار دهند. 6/8/60

آمريكا مى‏خواهد با تمام قوا بين مسلمين اختلاف بيندازد. 11/9/60

آمريكا محدود نيست آمالش، به يك كشور و دو كشور. 14/6/61

شريان حيات آمريكا و غرب بسته به نفت اين منطقه است. 14/6/61

اگر قدرت امريكا نبود، اسرائيل هم نمى‏توانست كه اين كار سفاكانه را بكند. 13/8/61

دنيا بايد امريكا را از بين ببرد. و الا تا اينها هستند، اين مصيبتها در دنيا هست. 13/8/61

بايد در مقابل ابرقدرتها مقاومت كرد. 9/12/66

ابرقدرتها آن لحظه‏اى كه منافعشان اقتضا كند شما و قديمى‏ترين وفاداران و دوستان خود را قربانى مى‏كنند و پيش آنان دوستى و دشمنى و نوكرى و صداقت ارزش و مفهومى ندارد. 2/2/59

امروز تمامى قدرتها و ابرقدرتها مصمم شده‏اند تا ريشه اسلام ناب رسول گراميمان صلى‏الله عليه و آله وسلم - را قطع كنند. 2/2/59 ./ منبع : http://www.imam-khomeini.com

تعداد بازدید از این مطلب: 384
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 20 آبان 1390
نظرات

ویژه نامه پانزدهم ذیحجه ولادت امام هادی علیه السلام 

تاریخ تولد:   15 ذیحجه سال 212 هجری

تولد ، القاب و دوران امامت امام هادی علیه السلام

حضرت امام علی بن محمد الهادی علیه السلام در نیمه ذیحجه، سال 212 هجری در «صریا» متولد شد. نام مبارکش «علی »، کنیه اش «ابوالحسن »، و القابش: «نجیب »، «مرتضی»، «هادی »، «نقی»، «عالم»، «فقیه»، «امین»، «مؤتمن»، «طیب»، «متوکل» و «عسکری» می باشد و مشهورتر از همه «هادی» و «نقی» است.... ادامه

عمر آن حضرت اندکی کمتر از چهل سال یا 41 سال و شش و یا هفت ماه بوده است. از این مدت، شش سال و پنج ماه با پدرش و 33 سال و چند ماه، به قولی نه ماه، پس از وی زیسته که این مدت را دوران امامت و خلافت آن حضرت محسوب کرده اند. آن امام(ع) دنباله خلافت معتصم و سپس خلافت واثق و متوکل و منتصر و مستعین و معتز را درک کرد و در پایان حکومت معتمد، به شهادت رسید.

مادر امام هادی علیه السلام

مادر آن حضرت کنیزی بود به نام سمانه مغربیه، و در مناقب است که مادرش معروف به سیده ام الفضل بود. سمانه مغربیه، مادر امام دهم علیه السلام ، بانویی بزرگوار و باتقوا بود. او در زهد و تقوا و دینداری، درمیان زنان زمان خود، همتایی نداشت.

فرزندان امام هادی علیه السلام

آن حضرت چهار پسر به نامهای: ابو محمد حسن، حسین، محمد و جعفر داشت. از این میان حسن (ع) پس از وی به امامت رسید و حسین و محمد در زمان حیات آن امام از دنیا رفتند و جعفر نیز همان کسی است که بعد از وفات برادرش، امام عسکری (ع) ، ادعای امامت کرد و به جعفر کذاب شهرت یافت. همچنین یک دختر از آن حضرت بر جای ماند که نامش عایشه یا علیه بود.... ادامه

فضایل اخلاقی امام هادی علیه السلام

ابن شهر آشوب در مناقب گوید: او خوش قلب ترین و راست گفتارترین مردمان بود. از نزدیک ملیح ترین و از دور کامل ترین آنان بود. چون خاموش می شد پرده ای از وقار در چهره آن حضرت هویدا می شد و چون سخن می گفت هاله ای از نور آن حضرت را فرا می گرفت. او از بیت رسالت و امامت و مقر وصیت و خلافت بود. شاخه ای بود بر کشیده و برگزیده از بوستان نبوت و میوه ای بود چیده شده از درخت رسالت... ادامه

http://www.hawzah.net 

میلاد دهمین وارث غدیر حضرت امام هادی مبارک باد

تعداد بازدید از این مطلب: 369
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 21 آبان 1390
نظرات
ولی امر مسلمین جهان: متجاوز خود را آماده دریافت سیلی های محکم و مشتهای پولادین کند
هرگونه تعرض، آمریکا و سگ‌نگهبانش را از درون متلاشی خواهد کرد

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند:‌هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: هرگونه تعرض، آمریکا و سگ‌نگهبانش را از درون متلاشی خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته(پنج‌شنبه) در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) حضور یافته و سخنان بسیار مهمی ایراد فرمودند.

متن کامل بیانات ولی امر مسلمین جهان در دانشگاه افسرى امام على (علیه‌السّلام) که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای آن را منتشر کرده به شرح ذیل است:
بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
 
به همه‌ى دانش‌آموختگان عزیزِ دانشگاه‌هاى ارتش جمهورى اسلامى ایران و نیز به همه‌ى جوانان عزیزى که سردوشى گرفتند و وارد خیل عظیمِ مجاهدان ارتش جمهورى اسلامى ایران شدند، تبریک عرض میکنم.
 
براى ما هم عیدى است، شایسته‌ى تبریکى است که این تعداد جوانهاى مؤمن، باصفا، نورانى، دانش‌آموخته و دانش‌طلب، وارد مجموعه‌ى عظیم نیروهاى مسلح و ارتش جمهورى اسلامى میشوند. حقیقتاً در هر یک از بازدیدهائى که با شما جوانان مؤمن دیدارى هست، خداى متعال را از اعماق جان سپاس میگوئیم، خدا را شکر میکنیم. شما هم بر این توفیقهاى بزرگ، خدا را سپاس بگوئید.
 
دانشگاه‌هاى ارتش جمهورى اسلامى ایران کانون علم و جهاد است. آنچه انسان روزبه‌روز بیشتر احساس میکند، عطر معنویت و تدین و ایمانى است که در این دانشگاه‌ها استشمام میشود؛ این جاى خرسندى است، جاى خوشحالى است. دانشگاهى از جهات علمى، فعال؛ دانشجویان علاقه‌مند، اساتید خوب، فرمانده‌اى که خود یک چهره‌ى علمى است؛ علاوه‌ى بر این، فضاى آمادگى‌هاى مجاهدانه‌ى مؤمنانه؛ رزمایش و آموزشهاى رزمى در هواى گرم ماه رمضانِ مرداد ماه و تیر ماه؛ روزه گرفتن جمع زیادى از دانشجویان دانشگاه در همه‌ى هفته‌ها - هفته‌اى یک روز و بعضى بیشتر؛ این اطلاعى است که من دارم - اینها چیزهائى است که نه در کشور و میهن ما، در دنیاى اسلام، در میان نیروهاى مسلح، بى‌سابقه است. اینها آفریده‌ى همت بلند ملتى است که بر برافراشتن پرچم ایمان و اسلام و دیانت، همت گماشته است. نیروهاى مسلحى که براى خدا، در راه خدا و براى آرمانهاى الهى درس میخوانند، آموزش مى‌بینند، زحمت میکشند، خود را آماده میکنند و هنگامى که فرصت مجاهدت و دفاع دست بدهد، با فداکارى وارد میدان میشوند، عزت اسلام و مسلمینند، عزت کشورند.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 429
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : پنج شنبه 21 آبان 1390
نظرات
 


بیانات امروز مقام معظم رهبری اندکی پس از انتشار بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

 رویترز در انعکاس بیانیات رهبر انقلاب و به نقل از ایشان نوشت: “دشمنان ما، بخصوص رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش باید بدانند که هرگونه تهدید یا حمله به ایران به شدت پاسخ داده خواهد شد… ملت ما، سپاه پاسداران و ارتش هر حمله‌ای را با سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین پاسخ خواهند گفت.”
 
 خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس نیز نوشت: رهبر عالی ایران می‌گوید که اگر آمریکا و اسرائیل حمله‌ای را علیه ایران ترتیب دهند، پاسخ ایران سخت خواهد بود.
 
این خبرگزاری آمریکایی نیز در انعکاس بیانات مقام معظم رهبری بر عبارت “سیلی محکم و مشت پولادین” تاکید ورزیده و نوشته است: این سخنان دو روز پس از آن مطرح می‌شود که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده است. ایران اصرار دارد که به دنبال انرژی هسته‌ای با مقاصد صلح‌آمیز است.
 
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی ضمن انعکاس بیانات مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان نوشت: “دشمنان،بخصوص آمریکا و دست‌نشاندگان آن و رژیم صهیونیستی باید بدانند که این عادت ایران نیست که به کشور یا ملتی دیگر حمله کند اما به هر تجاوزی و یا حتی تهدیدی با قدرت پاسخ خواهد داد، پاسخی که متجاوز را از درون ویران کند.”
 
پایگاه اطلاع‌رسانی داون، روزنامه‌های اسرائیلی هاآرتص و یدیعوت آحارنوت، روزنامه سیاتل پست اینتلیجنسر، آژانس خبری ترند و بسیاری دیگر از رسانه‌های جهان دست به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری زدند.
 
شایان ذکر است، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) در سخنان مهمی، نیروهای مسلح را مایه عزت ملت و کشور ایران و نوک پیکان استوار دفاع ملی دانستند و تأکید کردند: دشمنان بخصوص آمریکا و دست نشانده گانش و رژیم صهیونیستی بدانند، ملت ایران اهل تجاوز به هیچ کشور و ملتی نیست اما هرگونه تجاوز و حتی تهدید را با قدرت کامل و بگونه‌ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند.
 
رهبر انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کردند: هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران، در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت های پولادین ارتش، سپاه و بسیج و در یک کلام، ملت بزرگ ایران کند.منبع خبر : http://www.nehzatejahani.com

ملت بزرگ ایران اسلامی اعم از زن و مرد پیر و جوان همراه و همگام با نیروهای مسلح سربازان مدافع انقلاب اسلامی و ولایتتند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و از ارزشهای اسلامی قرآنی دفاع می کنند و ار هیچ قدرتی هراسی به دل ندارند .ملتی که شهادت را فوز عظما می داند از آمریکای مستکبر و رژیم نکبت عاصب ونا مشروع اسرائیل نمی ترسد .آغاز حمله و تجاوز به خاک مقدس ایران اسلامی مساوی است با نابودی اسرائیل و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه و منافع آمریکا در سراسر جهان  .

تعداد بازدید از این مطلب: 443
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : چهار شنبه 18 آبان 1390
نظرات
ملت ایران طومار بدخواهان را در هم می‌پیچد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: ملت ایران طومار هر کشوری را که بخواهد خیال بد نسبت به ایران داشته باشد را درهم خواهد پیچید.

خبرگزاری فارس: ملت ایران طومار بدخواهان را در هم می‌پیچد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع مردم پرشور شهرستان لردگان، اظهار داشت: سفر به شهرستان لردگان فرصتی را فراهم خواهد کرد تا بتوانیم برای حل مشکلات و کمک به مردم بیش از پیش در مسیر آبادانی و اصلاح امور در جامعه حرکت کنیم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: کشورهای و دولت‌هایی که جنگ و تجاوز را پیشه خود قرار داده‌اند به طور قطع و یقین از بین خواهند رفت و نابود خواهند شد.
رئیس جمهور با اشاره به سابقه تمدن پنج هزار ساله ایران، گفت: در طی این 5 هزار سال وضعیت ایران رو به سمت پیشرفت و ترقی بوده، در همه دوران ملت ایران یک فرهنگ داشت که بر  همین اساس با ورود اسلام به کشور آزادانه اهل بیت و پیامبر را انتخاب کردند، امروز هم ملت ایران با همان پشتوانه فرهنگی و تمدن چندین هزار ساله خود همانند یک رودخانه جاری در جامعه بشریت است.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: کاملا مشخص و مبرهن است که چنین فرهنگی در مسیر سقوط و انحطاط قرار گرفته است و به زودی نابود خواهد شد.
وی تصریح کرد: کشورهایی هستند که می‌خواهند جلوی ملت ایران را بگیرند و نام ملت ایران را از تاریخ و صحنه جهان حذف کنند، اما بدانند که ملت ایران هرگز خسته نمی‌شود و دست از مسیر در پیش گرفته بر نخواهد داشت.
رئیس جمهور ادامه داد: این کشورها و دولت‌ها هرچه بیشتر بداخلاقی کنند، جرات ملت ما بیشتر می‌شود و راه ملت ما مستحکم‌تر و همدلی و اراده ملت ایران محکم‌تر از پیش خواهد شد.
وی گفت: استکبار جهانی در 33 سال بعد از انقلاب و در مدت زمان هشت سال اخیر با راه‌اندازی جنگ هسته‌ای چه چیزی را بدست آورده‌اند، آنها به خیال خام خود اینچنین تصور کردند که با یک ملت بی‌فرهنگ مواجه‌اند، ولی غلط پنداشتند و اینجا مردم شهرستان لردگان با یک شعار جواب همه آنها را می‌دهند.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: مردم لردگان به نمایندگی ملت ایران هر کشوری را که بخواهد خیال بد نسبت به ایران را داشته باشد را درهم خواهد شکست. 
وی خاطرنشان کرد: کسی که بخواهد ریشه ملت ایران را بخشکاند به دنیا نیامده و هرگز به‌ دنیا نخواهد آمد،

آمریکا و دولتهای غربی که بر علیه ایران اسلامی توطئه می کنند ، صدای ملت بزرگ ایران اسلامی را از رئیس جمهورش بشنوند  وبدانند که انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن هدیه الهی است و حفظ آن واجب حتی با نثار خون ، ملت بزرگ و فرهنگ ساز و متمدن ایران اسلامی طومار هر کشوری را که بخواهد خیال بد نسبت به ایران اسلامی و انقلاب اسلامیش داشته باشد را درهم خواهد پیچید. این صدای ملت بزرگ ایران اسلامی است .اللهم عجل لولیک الفرج .

تعداد بازدید از این مطلب: 420
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : دو شنبه 16 آبان 1390
نظرات

میثم امانى
خوشا سر به سوداى معبود سپردن و فرمان بردن از حضرت دوست!
خوشا شیطان درون خویش را به بند کشیدن و از هر چه غیر دوست، چشم پوشیدن!
خوشا لحظه قربانى کردن بت‏هاى ظاهر و باطن به پاى عشق و هم‏سفر شدن با راهیان کوى دلدار!
خوشا گرگ‏هاى خشم و غضب را از دیار دل خویش راندن!
خوشا نوبت به زمین زدن ناقه‏هاى تکبر که اسباب زحمت آدمى‏اند و سد شده‏اند در مسیر رستگارى‏اش!
خوشا روایت «بسم الله» بر گلوى خویش خواندن و کلمه توحید را بر تخت پادشاهى قلب نشاندن!
خوشا جهاد اکبر با مدعیان دروغین خدایى و خوشا جان عزیز خویش را به قربان‏گاه عشق بردن وگذشتن از همه چیز به خاطر او!
عید شرافت و بندگى
عید قربان، عید شرافت بنى آدم است و کرامت انسانى‏اش؛ جشن رها شدن از قید پدرانى است که جان فرزند خویش را نذر قربان‏گاه‏ها مى‏کردند.
عید قربان، عید سربلند بیرون آمدن از امتحان عبودیت است.
عید قربان، نقطه عطف آزادى است در تاریخ اسارت‏ها و بردگى‏هایى که بر انسان تحمیل شده بود.
عید قربان، سرآغاز حکومت توحید است و تولد ایمان و مرگ تردید.
نردبان تقرب
عید قربان، عید تسلیم است و تعظیم شعایر الهى.
از «این حیوانات که قربانى مى‏کنید، نه گوشت و خونشان، که تقواى شما به خدا مى‏رسد».
قربانى کردن، نماد شکرگزارى است و نماد خاکسارى و ره‏سپارى با دین حنیف ابراهیم علیه‏السلام
قربانى کردن، نماد انفاق است؛ انفاق عزیزترین‏ها و بهترین‏ها؛ که «لَن تَنالُوا البِرَّ حتَّى تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون»؛ نشانه‏اى است براى نشان دادن بندگى و «هم‏صدا با حلق اسماعیل» نواى اطاعت سر دادن.
قربانى کردن، نردبان تقرب است و ذره شدن تا اوج... تا ملکوت... چاقو زیر گلوى «حرص» نهادن است و ریختن خون «بخل»؛ دل از تیرگى‏ها شستن است و تن سپردن به پاکى آب‏هاى طهارت...
آن روز، ابراهیم در کنار آبى‏ترین تصور رسالت خویش، به نمایشى سرخ فراخوانده مى‏شد. آنجا صحنه رقابت آسمان با زمین بود و او باید میان اسماعیل و پروردگارش، یکى را بر مى‏گزید.
محبوب ابراهیم، تحفه‏اى از او خواسته است؛ هدیه‏اى به نازکى حلق مبارک اسماعیل و اراده‏اى به استحکام تیزترین شمشیرها. اینجا نقطه رویارویى همه انسان با شیطان است؛ این عید قربان است؛ عیدى که در آن، توحید ابراهیم، در دو راهى انتخابى سخت مى‏ایستد و ملائک، نفس‏ها را براى تماشا حبس مى‏کنند.
ابراهیم سربلند
اسماعیل و ابراهیم به راه افتاده‏اند. سجاده‏اى به وسعت تمامى زمین، در قربان‏گاه پسر، رو به راه شده است. ابراهیم در برابر رسالت خویش، خم مى‏شود و رکوع مى‏کند تا تیزى شمشیر خویش را دو برابر کند و تحفه‏اى را که براى اثبات صداقت خویش پیش‏کش آورده است، تقدیم کند؛ ولى شمشیر با حلق اسماعیل در نمى‏آمیزد و سرانجام، سربلندى انسان در بلندترین قله تاریخ دلدادگى‏اش اتفاق مى‏افتد.
ابراهیم! امتحان تو، بلنداى سقف عشق را در معمارى بندگى نشان داد و خدا تو را استعاره کرد براى عبرت مدعیان ایمان.
با اسماعیل درونم
سالک راه عشق، پلک‏هاى بسته مى‏خواهد و قلب روشن. آنجا صحنه عاقلانه‏ترین جنون‏هاى دلدادگى‏ست؛ جایى که آنچه هست، معرفت است؛ نه مصلحت. در این مسیر، روح من، اسماعیل من است و براى ابراهیم شدن، تیغى تیزتر از «فراموشى خود» ندارم. به راستى، تنها کسانى فراموش نمى‏شوند که خود را از یاد ببرند.
بارالها! نفس خویش را در هر لحظه «رمى جمرات» مى‏کنم تا هر آنچه جز تو در من تجسم شود، محکوم به نابودى باشد.
الهى! حجّ درونى‏ام را به قربانى‏کردن نفس پایان ده تا اسماعیل وجودم را که در من به ودیعه نهاده‏اى، باهمان معصومیت کودکانه به دیدار تو آورم.
اسماعیل چه‏قدر تکرار شد!
اسماعیل! تو بارها تکرار شدى. بعد از تو، روزهایى در تاریخ سر رسید که روزى چند مرتبه عید قربان مى‏شد و چه ابراهیم‏ها که پسرانشان را با دست خالى به مقتل مى‏بردند و با دستى پر از بوى بهشت باز مى‏گشتند! تو آغازگر مکتبى بودى که در آن، شمشیر، جز به اراده دوست نمى‏برد و شاگردان تو از آن به بعد هر جا که شیطان دیدند، سنگ در دست گرفتند و دورش کردند؛ مثل بچه‏هاى فلسطین.
ابراهیم! شکوه محض لحظه ایثار، میراث آیه‏هاى خلوصى است که پیامبرش تو بودى.ظ
زیرنویس‏ها:
مبارک باد عید قربان، نماد بزرگ‏ترین جشن رهایى انسان از وسوسه‏هاى ابلیس.
عید قربان، بالاترین نقطه‏اى است که اوج مقام بشر تعیین مى‏شود و تا ابد، درجه ایمان با همان نقطه سنجیده مى‏گردد. منبع انتشار : http://www.sibtayn.com

 

از عموم مشاهدین گرامی التماس دعا

تعداد بازدید از این مطلب: 433
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : دو شنبه 16 آبان 1390
نظرات

باسمه تعالی

 

عید سعید قربان بر امت اسلامی مبارک باد

اللهم عجل لولیک الفرج ./

تعداد بازدید از این مطلب: 463
برچسب‌ها: عید قربان , عبندگی ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : دو شنبه 16 آبان 1390
نظرات

از مدیریت محترم ودست اندکاران لوکس بلگ که ترتیبی اتخاذ فرموده اند تا فارسی ربان هم بتوانند از صفحات رسانه ای اینترنتی استفاده کنند و قلم بزنند متشکرم و ضمن تبریک بزرگ عید اسلامی عید سعید قربان به عموم امت اسلامی بویژه مدیریت محترم لوکس بلاگ افتتاح این وبلاگ را در شب عید سعید قربان بفال نیک می گیرم.اللهم عجل لولیک الفرج / 

تعداد بازدید از این مطلب: 498
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود