آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 9
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 512
بازدید سال : 1405
بازدید کلی : 25259

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 512
بازدید کل : 25259
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393
نظرات

بحرین

  لطفا به چند خبر از بحرین و ملت انقلابی مسلمان بحرین توجه فرمائید
 
جمعه 25 مهرماه 93
 دبیر کل جمعیت وفاق بحرین :  هدف مخالفان این کشور را رسیدن به حکومتی مردمی دانست.
  
    جمعه 25 مهرماه 93 :   تخريب نمادهاي عاشورايي در آستانه ماه محرم در بحرين                                   

تخریب نمادهای عاشورایی به دست نیروهای آل خلیفه         

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه یک نماد عاشورایی را که به مناسبت نزدیک شدن به ایام محرم در "الجفیر" نصب شده بود، تخریب کردند.

جمعه 25 مهر 1393 - 14:15:13 واکنش مخالفان بحرینی به بیانیه سفیران ا رو پائی                  

العالم - گروه های ملی دموکراتیک مخالف بحرین از بیانیه سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مقیم بحرین) درخصوص استقبال از برگزاری انتخابات صوری دربحرین ابراز شگفتی کردند.

جمعه 25 مهر 1393                      دیده بان حقوق بشر: فعال زن بحرینی را آزاد کنید!  

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار آزادی فوری زینب خواجه، فعال بحرینی زندانی متهم به پاره کردن تصویر پادشاه در دادگاه شد.

جمعه 25 مهر 1393 - 10:24:50 فراخوان مردمی برای تحریم انتخابات بحرین                      

العالم - اهالی مناطق الدراز و الدیه در غرب پایتخت بحرین بر تصمیم خود برای تحریم انتخابات پارلمانی تاکید کردند.

منبع خبر : شبکه حبرگزاری العالم : http://fa.alalam.ir/today/4

تعداد بازدید از این مطلب: 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : چهار شنبه 23 مهر 1393
نظرات

سرانجام مفاومت پیروزی است و مردم مسلمان کرد سوریه در کوبانی شکست مفتضحانه داعش را به ارمغان داشت شیرمردان و شسرزنان کرد کوبانی (سوریه ) همچون مقاومت شیرمردان و شیرزنان امرلی عراف به دنیا نشان دادند که عاقبت مقاومت پیروزی است .

علی‌رغم حمایت آمریکا و ترکیه از تروریست‌ها
براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، مقاومت مردم عین‌العرب (کوبانی) در برابر گروه تروریستی داعش، آنها را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع و فرار از مناطق تحت کنترل خود کرده است.
 سرویس خارجی-
جدیدترین گزارش‌های میدانی از کوبانی از زانو زدن داعش در برابر ساکنان عین‌العرب و وحشت تروریست‌ها از تسلط کامل مردم بر این شهر دارد. منابع نظامی اعلام کردند که مقاومت ساکنان کوبانی در برابر گروه تروریستی تکفیری داعش و درگیری‌های شدید میان دو طرف با رشادت‌های مردم همچنان ادامه دارد و در این درگیری‌ها کردها موفق شدند نقاطی را که در این شهر توسط تکفیری‌های داعشی تصرف شده بود از آنها بازپس بگیرند. این منابع تاکید کردند که نیروهای مردمی و کمیته‌های دفاع از آنها با انجام عملیات انتحاری مانع از پیشروی گروه تروریستی داعش به مرکز شهر کوبانی شدند. داعش با مقاومت کردها مجبور به عقب‌نشینی از دیگر محورها و فرار از مناطق تحت کنترل خود شده است. این منابع همچنین از بازپس‌گیری تپه و روستای «تل‌شعیر» در حومه غربی کوبانی توسط نیروهای مردمی و غنیمت گرفتن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی این گروه تروریستی خبر دادند. بنابر اظهار منابع نظامی، یک دختر 14 ساله مبارز در یک عملیات انتحاری در نزدیکی مسجد الکبیر در شرق کوبانی تعدادی از عناصر تروریستی داعش را به هلاکت رساند. موفقیت‌های مردم این شهر شمالی سوریه در شرایطی صورت می‌گیردکه تروریست‌های داعش در درگیری با ارتش سوریه در حومه دمشق و منطقه غوطه شرقی نیز متحمل تلفات و خسارات زیادی شده و مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند. پیشروی تروریست‌های داعش در سمت غوطه غربی دمشق در حالی صورت می‌گیرد که این گروه تروریستی از حمایت‌های لجستیکی ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار است. این در شرایطی است که ارتش سوریه برای مقابله با این گروه تروریستی در آمادگی کامل به سر می‌برد. تحلیلگران معتقدند نیروهای مردمی کرد با دست خالی و نداشتن تجهیزات و تسلیحات کافی با تروریست‌های داعش مواجه شدند در حالی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ادعا می‌کردند می‌توانند تروریست‌ها را از بین ببرند. از سوی دیگر شکست مفتضحانه تروریست‌های داعش در کوبانی در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا و ترکیه و عربستان‌سعودی بیشترین حمایت‌ها را از تروریست‌های داعش انجام می‌دهند و اخیراً آنکارا با پشتیبانی، آموزش و مجهز کردن تروریست‌ها در سوریه موافقت کرده است. برخی از منابع همچنین خبر دادند که ترکیه پایگاه‌های نظامی خود به ویژه اینجرلیک را نیز برای پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در اختیار آمریکا و متحدان غربی آن قرار داده است. جوبایدن، معاون رئيس‌جمهور آمریکا همین چند روز پیش تصریح کرده نجات مردم کوبانی در استراتژی آمریکا جایی ندارد. گروه ضد داعش گروهی با عنوان «کفن‌سفید» با ماموریت سرکوب عناصر گروه تروریستی داعش اعلام موجودیت کرد. رئيس این گروه ماموریت اساسی خود را «از میان بردن داعشی‌ها» و «ایجاد رعب و وحشت در دل این گروه تروریستی» عنوان کرده است. رهبر این گروه می‌گوید تاکنون بیش از 100 عضو داعش را از میان برداشته‌اند. رئيس این گروه علت نامیدن این گروه به «کفن سفید» را پوشاندن کفن بر تن داعشی‌ها و کشتن آنها عنوان کرد. سایر رویدادها * نخست وزیر روسیه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال کانال‌های ارتباطی با بشار اسد هستند. * مخالفان خارج‌نشین سوری در اسلامبول، احمد طعمه را به‌عنوان رئيس دولت موقت خود انتخاب کردند. * 258 شهروند کوبانی توسط نظامیان ترکیه در مرز این کشور با سوریه در استادیومی محبوس شدند. * منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت واشنگتن کشورهای عربی را تحت فشار گذاشته تا نیروهای زمینی خود را به خاک سوریه اعزام کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : دو شنبه 21 مهر 1393
نظرات
 سرنگوني پهپاد جاسوسي تروريستها در سوريه
 
 
سرنگوني پهپاد جاسوسي تروريستها در سوريه
        
            ارتش سوریه در عملیاتی، یک فروند پهپاد جاسوسی تروریستها را سرنگون کرد.
 
خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، ارتش سوریه هواپیمای جاسوسی فانتوم را که ساخت اروپا است و تروریست ها از آن برای رصد تحرکات ارتش استفاده می کردند، سرنگون کرد. یک نظامی ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: تروریست ها می خواستند با تصرف مناطق المنظار، بنان الحص و کفرکار به سوی مناطق العدنانیه ، الزراعه ، الخاسوقه و باشکویی پیشروی کنند که ارتش حملات آنها را در سه منطقه اول دفع کرد. وی افزود: ارتش با کمک مردم توانست تروریست ها را به عقب براند و تلفات وخساراتی سنگین به آنها وارد کند.   
تعداد بازدید از این مطلب: 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 19 مهر 1393
نظرات

ایران در سایه آیت‌الله خامنه‌ای جزیره ثبات منطقه است

گزارش خواندنی و مستند شبکه الجزیره

وبسایت شبکه الجزیره تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم چند دهه دشمنی غرب، جزیره ثبات در منطقه است و اکنون سکان مقابله با افراط‌گرایی را به دست گرفته است.

الجزیره در تحلیلی با عنوان «داعش، آمریکا و الگوی ایران» نوشت: هر وقت غرب با چالشی مثل داعش، یا قبل از آن القاعده، مواجه می‌شود بیشتر نخبگان غربی به این فکر می‌افتند که تنها راه حل درازمدت ایجاد حکومت‌های سکولار در جهان اسلام (با حمایت خارجی) است. اما حتی اگر فرض کنیم دموکراسی لیبرال واقعاً وجود دارد، از لحاظ تاریخی صرفاً یک پدیده غربی است که هرگز در جوامع مسلمان با موفقیت روبه‌رو نبوده است. آنها می‌خواهند چارچوب سیاست مشارکتی برای بیشتر مسلمانان برپایه اسلام معنی داشته باشد که با مفهوم بیگانه «جدایی دین از حکومت» سازگاری ندارد. تا اینجا تنها یک نظام سیاسی در خاورمیانه در فراهم آوردن این مشارکت با دولت‌داری اسلامی بر مردم موفق بوده و آن جمهوری اسلامی ایران است.
الجزیره می‌نویسد: غرب نمی‌تواند خود را راضی به قبول این واقعیت کند. وقتی به پوشش خبری عمل جراحی موفق رهبر ایران نگاه می‌کنید نمی‌توانید در مقابل نفرتی که غربی‌ها نسبت به او و نظام سیاسی که رهبری می‌کند، لبخند نزنید. بی‌بی‌سی، که اغلب کمی پیچیده‌تر از رسانه‌های غربی دیگر دشمنی خود را آشکار می‌کند در مورد این عمل عنوان کرد که زندگی خصوصی او اغلب «یک موضوع فوق محرمانه در ایران است و تنها وضعیت بحرانی ایران و منطقه» مجبور کرده که بازتر باشند و اخبار عمل جراحی را منتشر کنند. در یک گزارش دیگر، بی‌بی‌سی عنوان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای محبوب نیست و ایرانی‌ها از سطح بالای مراقبت از او در بیمارستان شاکی هستند.(!) الجزیره در واکنش می‌نویسد: این واقعیت که او در بیمارستان دولتی عمل شده با ادعای بی‌بی‌سی مغایرت دارد. به همین ترتیب حضور مردم در طول ربع قرن رهبری او نشان می‌دهد که او و جمهوری اسلامی محبوب هستند. اینکه همسر آیت‌الله، چهار پسرش و دو دخترش، سیاستمداران بلندمرتبه نیستند یا در مشاغل دست ندارند ممکن است زندگی شخصی او را بی‌حادثه کند اما آن را «فوق محرمانه‌» نمی‌کند، فقط با هنجارهای غربی متفاوت است.
در ادامه این تحلیل تأکید شده است: به رغم ده‌ها سال دشمنی غیرمنطقی غربی و خشونت، جمهوری اسلامی تبدیل به جزیره «ثبات منطقه» شده است. جالب است که این اصطلاح اولین بار در تهران توسط جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در مورد ایران قبل از انقلاب بکار برده شد. اما یک سال بعد شاه از ایران فرار کرد و یک انقلاب مردمی که شعار کلیدی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، پیروز شد.
نویسنده یادآور شده است: در سال‌های اخیر، شخصیت‌های سیاسی دیگر در غرب آسیا و شمال آفریقا که در چشم غربی‌ها «رهبران عالی» محسوب می‌شدند به سرنوشت مشابهی دچار شدند. بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، یک‌بار زین‌الدین بن علی، دیکتاتور تونسی را به‌خاطر «پیشرفت» او در ترفیع چشم‌انداز جوانان تونسی ستود. در هنگامه اعتراضات ژانویه 2011 در قاهره تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، حسنی مبارک را «بسیار شجاع و نیرویی در جهت پیشرفت» خواند.
خواست عمومی، اکثر نظام‌های قدیمی خاورمیانه را سرنگون کرده اما نشانه‌های اندکی از ثبات را شاهد هستیم. وقتی رژیم‌های وابسته شروع به شکست یا نشان دادن بی‌ثباتی جدی کردند، کشورهای سلطنتی ثروتمند با پول نفت با همراهی و حمایت غرب شروع به پول‌رسانی به گروه‌های شورشی در لیبی و سوریه کردند و قانون بین‌المللی را زیر پا گذاشتند و خاورمیانه را به سوی سقوط و فروپاشی پیش بردند. البته این پدیده جدیدی نیست. در دهه 1980 آمریکا با همکاری عربستان و دولت پاکستان مجاهدین را آموزش دادند و مسلح کردند که با اشغال شوروی در افغانستان بجنگند. در همان زمان و پس از آن کشمکش تعدادی از کشورهای دارای مکتب‌های مذهبی و گروه‌های دیگر در سراسر جهان اسلام سرمایه‌گذاری و سالانه میلیاردها دلار برای صدور ایدئولوژی افراط‌گرایی خرج کردند.
الجزیره تأکید می‌کند: در نتیجه با تأیید خاموش غرب، این افراط‌گرایی رشد کرد و تبدیل به یک نیروی قوی شد و سایه‌اش را بر بخش‌های بسیاری از جهان گستراند. پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 که تقریباً تمام کشورهای منطقه به جز ایران از آن حمایت کردند، سرمایه‌گذاری تعداد زیادی از این کشور به سمت گروه‌های افراطی وابسته به القاعده در عراق سرازیر شد تا نظام سیاسی نوین عراق را تضعیف کنند. حوادث یمن، بحرین و مصر نشان می‌دهند که بقایای نظام قدیم دوام زیادی نخواهد داشت.
نویسنده معتقد است: امروز نه تنها داعش تبدیل به یک تهدید تروریستی جهانی شده بلکه یک تهدید وجودی برای کشورهایی است که به شکل سنتی ایدئولوژی زیرین آن را تبلیغ می‌کنند و حالا بخشی از ائتلاف به رهبری آمریکا هستند.
الجزیره تأکید کرد: تنها نیرویی که تحمیل استیلای این تهدید را از دمشق تا بغداد حتی شاید از بیروت تا ریاض سد کرده، جمهوری اسلامی ایران است. تلاش‌های بی‌پایان غرب برای بی‌ثبات کردن الگوی سیاسی ایران شکست خورده است و با حمایت غیر قانونی غرب از افراط‌گرایی در سوریه و نقض ادامه‌دار تمامیت ارضی کشورها، اکنون جمهوری اسلامی سکان‌دار تلاش منطقه علیه افراط‌گرایی است و قدرت‌های منطقه‌ای نوین این امر را به رسمیت می‌شناسند.
الجزیره در پایان نوشت: پس از اعلام خبر عمل جراحی آیت‌الله خامنه‌ای، زندگی در ایران ادامه داشت. نه فقط به خاطر این که مطمئن بودند حال رهبر خوب است، بلکه به این خاطر که یک مجلس خبرگان که مسئول انتخاب بالاترین مقام کشور است، سال‌ها قبل با انتخاب سریع و موفق آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین آیت‌الله خمینی امتحان خود را پس داده است. رسانه‌های غربی و سازمان‌های حقوق بشر بهتر است با تغییر لحن در نشان دادن کاریکاتور اشتباهی از ایران به فکر خود باشند. اگر این کار را بکنند ممکن است غرب بتواند سیاست‌های بهتری اتخاذ کند.

منبع خبر :  روزنامه کیهان 19مهرماخ 93

تعداد بازدید از این مطلب: 511
موضوعات مرتبط: اخبار ایران , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 18 مهر 1393
نظرات
فرمانده سابق نیروهای انگلیسی در عراق گفت، عربستان و قطر میلیاردها دلار
در اختیار تروریست‌های داعش قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژنرال «جاناتان شاو»‌ گفت: قطر و عربستان اولین مسئول رشد
افراط‌گرایی و ایجاد گروه تروریستی «داعش» هستند. شاو افزود، این دو کشور میلیاردها
دلار برای گسترش گروه‌های مسلح و انتشار تفسیر خود از اسلام هزینه‌ کرده‌اند. به
گفته این فرمانده انگلیسی، که در سال 2012 با سمت معاون رئیس ستاد مشترک ارتش
بازنشسته شد، تفسیر عربستان و قطر از اسلام، از اندیشه‌های  «محمدبن عبدالوهاب»
برگرفته شده است. محمدبن عبدالوهاب در قرن 18 در عربستان می‌زیسته و بنیانگذار مسلک
«وهابیت» است.
شاو که فرمانده نیروهای انگلیسی در عراق را هم برعهده داشته است
در ادامه گفت: داعش یک بمب ساعتی است که با بهره‌گیری از آموزه‌های «سلفی» و وهابی،
جهان کنونی را به بحران و جنگ می‌کشد بنابراین داعش و گروه‌های تروریستی افراطی
دیگر که با پول‌های عربستان و قطر تغذیه می‌شوند، باید متوقف شوند.
از سوی دیگر
«محمد مهدی الاصفی» از مراجع شیعیان عراق،‌ گفت: عربستان از تروریست‌های داعش حمایت
مالی می‌کند.
«الاصفی» ضمن مخالفت با دخالت آمریکا در عراق به بهانه مبارزه با
داعش افزود: گروه‌های مقاومت در عراق خود قادر به نابودی داعش هستند.در عرصه میدانی
نیز نیروهای عراقی 300 سرباز تحت محاصره داعش را در «رمادی» از محاصره خارج
کردند.
اما تروریست‌ها که مقابل نیروهای مردمی و ارتش کم آورده‌اند، بار دیگر
مردم را در جنوب غرب «بغداد» با انفجار بمب هدف قرار دادند؛ در این انفجار 13 نفر
شهید و 31 تن نیز زخمی شدند. تروریست‌های داعش در استان‌های «صلاح‌الدین» و «نینوا»
هم 19 نفر را اعدام کردند.
خبر دیگر اینکه، حدود 200 هزار داوطلب هندی برای رفتن
به عراق و سوریه جهت مقابله با داعش، اعلام آمادگی کردند. منبع  : http://kayhan.ir/fa/issue/261/12

تعداد بازدید از این مطلب: 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
نظرات

مردم جهان می دانند که قصد آمریکا با راه اندازی ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش و حمله هوائی به سوریه و عراق این نیست که داعش را از بین ببرد بلکه قصدش این است که اولا گروه های تروریستی را نجات دهد  ثانیاً با حمللات غیر قانونی بر حلاف منشور جهانی سازمان ملل این آمادگی را در اذهان ایجاد کند که هرگاه بخواهد با هر بهانه ای به هرکشوری بدون موافقت شورای امنیت یا سازمان ملل حمله کند . ثالثا چون هزینه حملات ائتلاف علیه داعش از جیب مردم مسلمان ستم دیده عربستان  و قطر و امارات و ... دیگر تامین می گردد .سلاح های خود را بفروشد و منافع مردم مسلمان منطقه را به جیب سرمایه داران آمریکائی بریزد. چرا که ادامه حیات سیاسی و اقتصادی آمریکا  در گروه نا امنی و جنگ و کشتار بین کشورها است . اگر روزی ملت های جهان در صلح و امنیت به سر برند دیگر نام آمریکا در جهان نمی تواند ادعای ابر قدرتی داشته . لطفا به خبر ذیل مندرج در روزنامه کیهان 16 مهر به ادرس :

http://kayhan.ir/fa/issue/260/12  توجه فرمائید .

هزاران نفر از مردم کشورهای فرانسه،‌ هلند،‌ ترکیه، آلمان و قبرس در اعتراض به سکوت کشورهای غربی در قبال حمله داعش به کوبانی و مناطق دیگر سوریه تظاهرات کردند.
سرویس خارجی -

مردم کشورهای فرانسه، هلند، ترکیه،‌ آلمان و قبرس و دیگر کشورهای اروپایی در اعتراض به اوضاع منطقه کردنشین عین‌العرب(کوبانی) در سوریه تظاهرات کردند و سکوت و انفعال دولت‌های اروپایی در قبال اقدامات تروریست‌های داعش را محکوم کردند. در این تظاهرات که شمار قابل توجهی از کردهای مقیم این کشورها و فعالان حقوق بشری و ضد جنگ حضور داشتند تظاهرکنندگان از دولت‌های خود خواستند که از
اقدامات نمایشی و بیهوده علیه تروریست‌ها خودداری کرده و از نسل‌کشی در کوبانی جلوگیری کنند.
در هلند معترضان که غالبا کرد بودند، به ساختمان پارلمان در لاهه
یورش  بردند و با حضور در لابی این مجلس خواستار اقدامات بیشتر برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه شدند.
معترضان که با واکنش نهادهای امنیتی رو‌به‌رو شدند در حرکتی صلح‌طلبانه در لابی و سالن اصلی ساختمان پارلمان ملی هلند نشستند. (بقیه مطالب را در ادامه مطلب مطالعه فرمائید )
تعداد بازدید از این مطلب: 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 11 مهر 1393
نظرات

متن اظهارات مهم رئیس جمهور آرژانتین در سازمان ملل

 
کریستینا فرناندز در دو سخنرانی جداگانه در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به برخورد دوگانه غرب با کشورش، پرونده آمیا، تروریسم،‌ فلسطین و سوریه اعلام کرد که با دیدن این دوگانگی ها به همه چیز مشکوک و بدبین شده ام.

خبرگزاری فارس: پس از تفاهم با ایران درباره آمیا شیاطین داخلی و خارجی فعال شدند/گرفتار لاشخورهای اقتصادی هستیم/ راه مبارزه با داعش همسویی با دولت و ملت سوریه است/سازمان ملل فلسطین را به رسمیت بشناسدبه گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین چهارشنبه (24 سپتامبر) سخنانی در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد که به دلیل اهمیت آن از یک سو و انتقاد صریحی که به سیاست های آمریکا و غرب و رژیم اشغالگر قدس داشت از سوی شبکه های خبری غرب بایکوت شد و در برخی موارد اظهارات وی به صورت تحریف شده در سایت های مختلف بازتاب یافت.

بنابر اهمیت اظهارات ایراد شده، خبرگزاری فارس متن اصلی این سخنرانی را که در سایت رسمی ریاست جمهوری آرژانتین به زبان اسپانیایی منتشر شده است را بازتاب می دهد.

کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین در ابتدای این سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل کشور متبوعش به همراه ایالات متحده آمریکا را از جمله کشورهایی از قاره آمریکا برشمرد که هدف حملات وحشیانه تروریست‌ها قرار گرفتند.

چرا پس از تفاهم با ایران برای حل پرونده آمیا شیطان‌های داخلی و خارجی فعال شدند؟

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 1992 سفارت اسرائیل در «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین و در سال 1994 مرکز یهودیان آمیا منفجر شد، گفت: از آن زمان سوالات زیادی در ذهن من ایجاد شد زیرا پس از انفجار مذکور همه در آرژانتین بر این باور بودند که حزب الله مسئول انفجار آمیا می‌باشد، امروز حزب الله یکی از احزاب لبنان می‌باشد؛ در سال 2006 سیستم قضایی کشور من با پیشنهاد «کریشنر» رئیس جمهور سابق آرژانتین، برای تحقیق اساسی راجع به حادثه آمیا، گروه دادستانی ویژه ای تشکیل داد.

رئیس جمهور آرژانتین اضافه کرد: 20 سال پیش قبل از مشخص شدن قطعی مقصرین و پس از تحقیقات دادستانی ویژه، قاضی پرونده تصمیم گرفت این جرم را به 8 شهروند ایرانی ساکن تهران نسبت دهد، از آن پس من و «کریشنر» و در هر یک از مجمع‌های برگزار شده در سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران درخواست کردیم که برای پرسش از متهمین با ما همکاری کند. علاوه بر این راههای جایگزین دیگری مثل (پرونده «لاکربی») پیشنهادی مبنی بر حضور یک کشور سوم برای قضاوت در این مورد را مطرح کردیم.

وی گفت:در نهایت در سال 2012 وزیر امور خارجه ایران به ما پیشنهاد برگزاری یک نشست 2جانبه را داد و از آن پس – در سال 2013- تفاهم نامه‌ای برای همکاری قضایی بین طرفین تنها با هدف اینکه شهروندان تهران اظهارات خود را در مقابل قاضی بیان کنند امضا شد، زیرا در سیستم قضایی کشور من محکوم کردن فرد غایب امکانپذیر نیست، متهم باید مورد سوال قرار گیرد و سپس در مورد او حکم صادر شود و این امر باعث اجرای درست قانون اساسی و حقوق اولیه افراد می شود.

فرناندز اظهار داشت که پس از امضای این تفاهم‌نامه بسیاری از سازمان‌های اجتماعی آرژانتین که طی این روند با ما همراه بودند ما را به توافق با ایران متهم کردند و در واقع این موضوع در ما شکی در مورد هدف واقعی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد که آیا ایران واقعا به دنبال همکاری با آرژانتین است یا به دنبال ایجاد نوعی اختلاف بین ما و اسرائیل می‌باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این عوامل صندوق کرکس با کنگره آمریکا لابی کردند، افزود: آنها در سایت‌های اینترنتی صندوق کرکس عکس های من و آقای احمدی‌نژاد را گذاشتند که در آنها ایران را دولت تروریست اسلامی معرفی کردند که تا سال گذشته نیز این عکس‌ها موجود بود و امضای تفاهم‌نامه همکاری قضایی ما را با چنین دولتی محکوم کردند.

ارتباط ما با ایران را محکوم اما خود به دنبال رابطه با ایران هستند

رئیس جمهور آرژانتین با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در هتل «والدورف آستوریا» اظهار داشت: ما متوجه شدیم که طی هفته اخیر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در هتلی با هدف بررسی مشکل داعش با همتای ایرانی خود یعنی آقای ظریف نشستی داشته‌اند، ما از این موضوع ناراضی نبودیم اما تعجب کردیم. مذاکره و گفت وگوی بین ملت‌ها همیشه خوب است اما چطور است که مذاکره دوستانه ما (با ایرانی ها) مذاکره با تروریست‌ها تلقی می‌شود اما برای خودشان مشکلی نیست؟.

به دلیل حمایت از فلسطین از سوی داعش تهدید شدم

وی ادامه داد: من این موضوع را برای شما روشن می‌کنم که من هم مورد تهدید داعش قرار گرفته‌ام و علت این امر دوستی من با پاپ فرانسیسکو و به رسمیت شناختن فلسطین و اسرائیل برای داشتن یک زندگی مسالمت آمیز است.

راه اصلی مبارزه با تروریسم همسویی با ملت سوریه است

فرناندز با بیان اینکه سال گذشته اعضای گروه جی 20 در «سن پترزبورگ» روسیه این موضوع را مطرح کردند که بزرگترین تهدید خود دولت سوریه است و مبارزان برای آزادی در واقع با این تهدید مبارزه می کنند، افزود: اما حالا مشخص شده که بسیاری از آنها در حال حاضر اعضای گروه داعش را تشکیل می‌دهند. بنابراین چه کسانی این مخالفان را تغذیه می‌کنند و سلاح در اختیار آنها می‌گذارند؟ کشور من کشوری نیست که سلاح تولید کند و فقط خریدار انرژی است.

به گفته وی راه اصلی شناسایی تروریسم و مبارزه با آن اینگونه نیست بلکه باید آنچه که واقعا در یک ملت رخ می‌دهد بررسی شود تا در نهایت بتوان با ابزارهای مناسب به طور جدی با تروریسم مبارزه کرد.

مبارزه به شکل فعلی با داعش به خلق تروریسم جدید منحر می شود

رئیس جمهور آرژانتین همچنین گفت: هیچ جای تعجب نیست که در سال آینده داعش محو شده باشد و گروهک دیگری با نام عجیب جدیدی ظهور پیدا کند زیرا با اقدامات خشونت آمیزتر و متخاصمانه‌تر به جز اینکه عمق بیشتری به ماجرا بدهیم کار دیگری از پیش نخواهیم برد.

«کریستینا فرناندز» همچنین طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل که در روز چهارشنبه (24 سپتامبر) ایراد شد، با بیان اینکه کشور من به عنوان تنها کشور همراه با آمریکا در قاره آمریکا تاکنون شاهد 2 حمله تروریستی بوده است، گفت که یکی از آن‌ها در سفارت اسرائیل در سال 1992 و دیگری در مقر آمیا در سال 1994 اتفاق افتاده است. امسال بیستمین سالگرد انفجار آمیا محسوب می‌شود.

وی افزود: من امروز قاطعانه در مقابل بسیاری از خانواده‌های قربانیان این حادثه که ما را همیشه در این راه یاری کردند با اطمینان می‌گویم که دولت «نستور کرشنر» بیشترین تلاش را برای یافتن مقصران این انفجار داشته است نه فقط به این دلیل که تمام فایل‌های اطلاعات کشور را جهت بررسی باز کرد یا کمیته‌ای مخصوص برای تحقیقات آن ایجاد کرد بلکه به این دلیل که در سال 2006 زمانی که دادگاه آرژانتین چندتن از ایرانیان را در این انفجار مقصر دانست «نستور کرشنر» و بعد من جرأت ارائه پیشنهاد برگزاری مذاکرات و افزایش سطح همکاری برای حل آن را به ایران دادیم.

وی همچنین یادآور شد که این درخواست در سال‌های 2007، 2008، 2009، 2010، 2011 نیز از جانب دولت آرژانتین تکرار شد تا در نهایت مورد موافقت ایران قرار گرفت. (زیرا تا قبل از آن حتی نمی‌توانستیم این اقدام را در دستور کار خود قرار دهیم)

رئیس جمهور آرژانتین همچنین توضیح داد که پس از موافقت ایران و برگزاری جلسه‌ای 2 جانبه بر سر همکاری 2 کشور در جهت یافتن عاملان این حادثه تفاهم نامه‌ای امضا شد. این تفاهم نامه امضا شد تا مظنونان ایرانی که در تهران زندگی می‌کنند بتوانند در دادگاه حضور یافته و سخنان خود را بیان کنند.

پس از تفاهم با ایران موسسات یهودی علیه ما دست بکار شدند

وی با طرح این پرسش که بعد از امضای این تفاهمنامه چه اتفاقی افتاد؟ گفت: خوب به نظر می‌رسد شیاطین داخلی و خارجی از زنجیر رها شدند. مؤسسات یهودی که طی این سال‌ها همیشه ما را همراهی می کردند ناگهان پس از این تصمیم بر علیه آرژانتین جبهه گرفته و پس از این تفاهم‌نامه ما را متهم به همدستی با ایران کردند.

فرنادز اظهار داشت: همین اتفاق بار دیگر زمانی افتاد که صندوق کرکس با تشکیل لابی در کنگره آمریکا اعلام کرد که ما و ایران در این مسئله شریک هستیم در حالی که مانند الان جمهوری اسلامی ایران نمی گفتند بلکه آن را جمهوری تروریستی ایران خطاب می‌کردند.

این لابی را تشکیل دادند و این سخنان را به همراه عکس‌های من و آقای احمدی‌نژاد در سایت‌ها منتشر کردند و حالا امروز می‌بینیم که وزیر امور خارجه آمریکا و ایران در هتل «والدورف آستوریا» با هم به مذاکره و گفت وگو می پردازند.ما به این موضوع انتقادی نداریم چرا که دولت آرژانتین طرفدار هرگونه مذاکرات است.

کسانی که دیروز ایران را تروریست خواندند داعش را آزادی خواه لقب دادند

وی ادامه داد: سؤال امروز ما این است که کسانی که ایران را تروریست خطاب می‌کردند (من از یک سال گذشته سخن می گویم نه از یک قرن پیش) امروز چه می‌گویند؟ کسانی که در سال گذشته بسیاری از افرادی را که امروز تشکیل دهنده داعش هستند را آزادی خواه و مبارز علیه دولت بشار اسد خطاب می کردند!.

مفهوم تروریسم و دوست و دشمن دائما از سوی قدرت‌های بزرگ در حال تغییراست

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که ما با مشکل دیگری در برابر ناامنی و جبهه تروریسم روبرو شدیم و آن این است که از جانب قدرت‌های دنیا مفهوم دوست و دشمن و تروریست و ضد تروریست به راحتی تغییر می کند.

فرناندز ادامه داد: مشکل اینجاست که ما باید به خوبی مفهوم همه آن ها را به موقع تشخیص دهیم. ما نمی‌توانیم برای حل مشکلات و کاهش قدرت (برخی کشورها)، دنباله رو سیاست‌های بین‌المللی یا موقعیت‌های جغرافیایی سیاسی آنها باشیم.

سازمان ملل فلسطین را به عنوان دولتی واحد به رسمیت بشناسد

وی با بیان اینکه من این سخنان را به عنوان یک شبه نظامی علیه تروریسم بین المللی اعلام می‌کنم، تصریح کرد: من از جانب داعش تهدیداتی را دریافت کردم که به 2 دلیل بود. یکی برای نزدیکی‌ام به پاپ فرانسیسکو و دیگری برای به رسمیت شناختن اسرائیل و فلسطین در منطقه که به عقیده من امری ضروری بود. من باز هم این نکته را اعلام می‌کنم و از سازمان ملل درخواست می‌کنم تا فلسطین را به عنوان دولتی واحد به رسمیت بشناسد.

وی در ادامه به مواضع حمایتی خود از فلسطینی ها و محکومیت جنایات صهیونیستها علیه مردم فلسطین پافشاری کرد و اضافه نمود: حالا به سراغ حل برخی از گره‌های کور موجود در منطقه خاورمیانه می رویم که فراتر از یک عدد به شمار می‌رود.به رسمیت شناخته شدن فلسطین و حق اسرائیل برای زندگی در مرزهایش یکی از همین گره‌های کور است.بله، اما فلسطین هم حق زندگی داشته و اسرائیل نباید با سوءاستفاده از قدرت باعث کشته شدن صدها کودک و زن گردد،اقدامی که همچنان از سوی ما مورد محکومیت قرار دارد.

برای رهایی از دست لاشخورهای اقتصادی به برابری نیاز داریم

رئیس جمهور آرژانتین خاطرنشان کرد: مسلم است که جهان در زمان وجود کرکس‌های اقتصادی و جنگ طلبان دنیا برای فراهم کردن امنیت بیشتر به کبوتران صلح�� احترام متقابل به حقوق بین‌المللی و برابری بیشتری نیاز دارد. ما اگر خواهان مبارزه با تروریسم هستیم باید برای صلح تلاش کنیم. مبارزه با تروریسم همزمان با نواختن زنگ جنگ و خونریزی تحقق نمی‌یابد.

داعش، القاعده و طالبان سلاح های خود را از کجا می آورند؟

وی در پایان تأکید کرد که مشکلات مطرح شده در سازمان ملل در سال گذشته مربوط به همان سال بود و مشکل امروز بدتر است چراکه مسئله‌ای که سال گذشته باید سعی در نابودی آن می‌داشتیم امسال به فکر آن هستیم. امروز داعش و فردا نوبت به القاعده خواهد رسید. سؤال من این است که القاعده و طالبان از کجا به وجود آمده اند؟ سلاح های خود را از کجا می آورند؟ منابع آن ها کجاست؟ کشور من سلاح تولید نمی‌کند، چه کشورهایی به آنها سلاح می فروشد؟

رئیس جمهور آرژانتین ادامه داد: بعد از این موضوع افرادی ظاهر شدند که قصد ایجاد بهار عربی را داشته‌اند که در نهایت هم توانستند فضایی کمی بهتر از پاییز یا زمستان را ایجاد کنند.

من به همه چیز مشکوک و بد بین هستم

وی با بیان اینکه در حال حاضر، داعش به عنوان جنین جدید تروریسم که این روزها در تلویزیون می‌توان سربریدن مردم را به وسیله آنها دید ظاهر شده است، یادآور شد: تصاویری که هرکسی با دیدنش پرسش هایی چون «چرا؟ چگونه؟ اینها از کجا آمده اند؟» در ذهنش تداعی می‌شود. پس به من اجازه دهید تا بعد از دیدن همه این اتفاق ها به همه چیز مشکوک و بدبین شوم. صحنه هایی که به صورت سریال وار در تلویزیون می بینم حقایق کوچکی است که اکنون در جهان در حال وقوع می‌باشد. منبع :

http://www.basirat.ir/Content/269903 /متن-اظهارات-مهم-رئیس-جمهور-آرژانتین-در-سازمان-ملل/

 
شناسه مطلب : 269903|
تعداد بازدید از این مطلب: 475
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1393
نظرات

بیداری اسلامی در کشور جزیرة العرب  (عربستان سعودی ) با موجی جدید و پرشتاب در پیش است پیروزی مردم مظلوم و مسلمان اسیر در چنگال دژخیمان رژیم آل سعود و مفتی های فرقه وهابی را از درگاه خداوند قهار آرزومندیم . لطفا به خبر ذیل دقت فرمائید . 

دخیل القحطانی" از زندانیان سیاسی سابق عربستان، از قیام جنبش "آزادسازی جزیرة العرب" ضد  آل سعود در عربستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، القحطانی، یکی از نظامیان سعودی سابق است که به سبب بیان نظرهایی مخالف دولت، 5 سال از عمر خود را در زندان های عربستان سپری کرد.

وی با انتشار بیانیه ای تصویری بر روی پایگاه های اجتماعی، تاکید کرد که رژیم آل سعود، از زمان حاکمیت ظالمانه بر جزیرة العرب، استبداد سیاسی و برخورد امنیتی ضد شهروندان عربستانی پیشه کرد و سیاستی خبیثانه را در قبال همه مسلمانان در سراسر جهان اتخاذ کرد.

القحطانی افزود: سیاست های خارجی آل سعود، ضد منافع امت عربی است، آن ها در جهت نابود کردن عراق و اشغال آن کمک کردند، آن گاه در سوریه گروه های تندرو ایجاد کردند و به پشتیبانی از خشونت و کشتار در مصر پرداختند؛ و حتی باریکه غزه، لیبی و تونس نیز از شر آنان ایمن نمانده است.

این نظامی سابق عربستانی در ادامه بیانیه گفت: من از آل سعود و سیاست های آنان، کاملا اعلام برائت و بیزاری می کنم؛ و با آنان و حکومت ظالمانه آن ها، اعلام مخالفت می کنم و در برابر آن ها می ایستم تا وقتی که تاج و تخت آنان سقوط کند.

وی با بیان این که همگان از ضربه ای که فساد و سیاستهای احمقانه و فاسد آل سعود به جامعه اسلامی زده است با باخبرند، خاطر نشان کرد: آن ها هر حرامی را زیر پا گذاشتند و امت اسلامی، به سبب اقدامات آنان، ضعیف شده است.

القحطانی با بیان اینکه تحمل ظلم رژیم حاکم در عربستان، فراتر از طاقت ِ هر انسان عاقل و متدین است، تاکید کرد: به این سبب، انقلاب ضد آنان واجب است و باید آن ها را از تخت به زیر کشید و تاج و تخت آنان را ویران کرد.

وی سپس شهروندان شبه جزیره عربی را به انقلاب ضد رژیم خاندان حاکم در عربستان فراخواند و گفت: دست شما را می فشارم و از شما می خواهم ضد این خاندان ظالم موضع گیری کنید و ضد فقر و بیکار و به بازی گرفتن فرزندان معیشت فرزندانتان قیام کنید. به خاطر امتی قیام کنید که فساد آل سعود، آن را به هلاکت کشاند، امتی که آل سعود، ثروت ها و امکانات آن را برای دستیابی به اهداف و منافع بیگانگان شبه کار گرفت این در حالی است که بیگانگان به دنبال واداشتن امت ما به تسلیم و نابود کردن دین و فرهنگ و تاریخ ماست.

القحطانی تاکید کرد که مخاطبِ بیانیه قیام "جنبش آزادی جزیرة العرب" همه فرزندان وطن، اعم از فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان، نظامیان و همه طیف های ملت عربستان از شهرها گرفته تا بیابان هاست و خردورزان واقعیت ها و حقایق را درک می کنند. علمای امت نیز مخاطب ِ این بیانیه هستند، زیرا آنان با فتواهای خود به حاکمیت آل سعود مشروعیت بخشیدند و رژیم آل سعود با پشتوانه فتواهای آنان، طغیان پیشه کرد و تکبر کرد.

وی سپس از همه مردم آزادۀ جزیرة العرب خواست از اقدامات رژیم آل سعود و ویرانی ها و خرابی هایی که در کشورهای اسلامی ایجاد کرده اند، بیزاری بجویند.

القحطانی تاکید کرد که جنبش آزادی جزیرة العرب، در جهت براندازی آل سعود و برچیدن حاکمیت آنان تلاش خواهد کرد زیرا حاکمیت این خاندان بر پایه خون ریزی و ایجاد تفرقه میان امت استوار شده است. واین قیام تا محاکمه آنان به خاطر همه جنایت هایی که در حق امت مرتکب شده اند و همه توطئه هایی که در آن دست داشته اند؛ ادامه دارد. http://fa.alalam.ir/news/1636849

تعداد بازدید از این مطلب: 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : یک شنبه 6 مهر 1393
نظرات

شیخ علی سلمان

شیخ علی سلمان

دبير كل جمعيت وفاق بحرين از سخنان و مواضع اخیر رهبر گروه انصارالله يمن تمجید كرد.  

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، شيخ علي سلمان از مواضع عبدالملك الحوثي رهبر انصارالله يمن، در سخنراني دیروز مبنی بر ضرورت حفظ روابط کشورش با کشورهای عربی همسایه، تمجید کرد.
دبير كل وفاق بحرين در صفحه تويتر خود با اشاره به سخنان عبدالملك الحوثي در جمع هزاران نفر از حاميانش در صنعا نوشت: از قديم يمن به داشتن درايت معروف بوده است. امروز نيز سخناني بر همين اساس شنيديم.
شیخ علی سلمان تاكيد كرد: سخنان عبدالملك الحوثي نشان دهنده شخصيت سياسي و مسووليت پذيری وی است. سخنان وي حاوي پيام هاي مثبت به داخل و خارج يمن بود.
وي اظهار اميدواري كرد كه سخنان الحوثی در عمل نيز تحقق يابد و منجر به تشكيل دولت جديد و برقراري عدالت براي همه مردم اين كشور شود .منبع حبر : http://fa.alalam.ir/news/1635106

 

تعداد بازدید از این مطلب: 539
موضوعات مرتبط: بیداری اسلامی در یمن , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393
نظرات

عربستان سعود با قیام مردم مسلمان مجاهد و متحد یمن دستش از یمن کوتاه شد ، انشاءالله به زودی با قیام یک پارچه مردم مسلمان و انقلابی بحرین ، بحرین را نیز از دست خواهد داد . به امید پیروزی مردم ستم دیده بحرین و نابودی آل خلیفه .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

اعتراض  جمعیت وفاق به بی عدالتی‌ در انتخابات بحرین

دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی اعلام کرد که توزیع حوزه های انتخابی در بحرین دور از عدالت و مساوات میان شهروندان است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "علی سلمان" در صفحه تویتر خود تأکید کرد، که این شیوه در تقسیم حوزه ها بر اساس تفکر فرقه گرایی و حاشیه راندن گروه خاصی از مردم صورت گرفته است.
وی تاکید کرد که تفکر نادرست حکومت در تقسیم مردم بر اساس مذهب و خودکامگی در اتخاذ تصمیم و به حاشیه راندن مخالفان باعث شده که حوزه های انتخاباتی را از سال 2002 تا سال جاری بدون هیچ تغییری نگه دارد.
سلمان خاطرنشان کرد که فعالان شبکه های اجتماعی با هشتگ های مناسبی به توصیف این پدیده پرداخته اند و نامهایی مانند حوزه های انتخاباتی فرقه ای، و حوزه های بی توازن را برای این اقدام حکومت برگزیده اند.
دبیرکل وفاق خاطرنشان کرد، حکومت در حالی از توافق ملی در رسانه ها سخن می گوید که به هنگام عمل به صورت انفرادی و انحصاری تصمیم می گیرد که نمونه بارز آن نحوه توزیع حوزه های انتخاباتی است. منبع خبر : http://fa.alalam.ir/news/1635185

تعداد بازدید از این مطلب: 467
موضوعات مرتبط: بیدار اسلام در بحرین , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود