در حاشیه انتخابات و حماسه بزرگ ملت ایران اسلامی در 12 اسفند

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390
نظرات

بيخود دست و پا نزنيم تحريم كرديم مردم بيشتر آمدند (خبر ويژه)

يك راديو- سايت وابسته به ضد انقلاب از همه محافل اپوزيسيون خواست به جاي انكار حضور چشمگير ملت ايران در انتخابات و انگشت نما كردن خود، در اين بيانديشند كه چرا خط تحريم شكست خورد.
«راديو كوچه» در مطلبي به قلم اكبر قرشي زاد نوشت: با وجود تحريم انتخابات از سوي طيف وسيعي از اپوزيسيون و احزاب و گروه هاي اصلاح طلب، شواهد و دلايل فراوان نشان مي دهند ميزان مشاركت مردم خيلي هم پايين نبوده است. شمار فراواني از مردم حتي آن هايي كه دل در گرو حكومت ندارند به هر دليلي در انتخابات شركت كرده اند. اين موضوع از سوي ناظران بي طرف تأييد شده است، براي نمونه خبرنگار واشنگتن پست در تهران كه از پيش از انتخابات در ايران بوده و در توييتر خود مي نويسد كه صندوق هاي رأي در تهران شلوغ بوده اند. خبرنگاران ديگري هم چون گزارشگر رويترز، آسوشيتدپرس و خبرنگار خبرگزاري آلمان نيز همين نظر را داشته اند، گرچه كه برخي از آن ها اذعان كرده اند كه حوزه هاي شمال شهر تهران خلوت تر بوده است. به دلايل مختلف معلوم بود تحريم انتخابات مجلس نتيجه نخواهد داد. اما نكته اي كه لازم است تا پس از برگزاري اين انتخابات به آن پرداخته شود نوع برخورد اپوزيسيون با اين حقايق و نتيجه هاي لازمي است كه مي تواند از آن ها بگيرد.
وي ادامه مي دهد: سال گذشته و در هياهوي برگزاري راه پيمايي اعتراضي سالگرد 25 خرداد ماه، در حالي كه هنوز به ساعاتي مياني عصر نزديك نشده بوديم شبكه هاي مجازي پر شد از ادعاهاي عجيب و غريب مخالفان كه از حضور چندين هزار نفري در خيابان مي گفت و از اشغال ميدان ولي عصر به دست مردم. برخي حتي با بي اخلاقي تمام تصاوير تظاهرات سال قبل را بر روي سايت ها گذاشته و ادعا كرده بودند كه تهران زير گام هاي اپوزيسيون مي لرزد. با تمام اين تفاسير واقعيت هاي موجود چيز ديگري بود و آن چيزي كه به چشم مي ديديم با ادعاهاي اپوزيسيون زمين تا آسمان فرق مي كرد.
نويسنده افزود: «در تصاوير خبرگزاري هاي غربي از صندوق هاي رأي حتي دختران و پسران جواني ديده مي شدند كه چهره و نحوه پوشش آنها مطلوب تلقي نمي شد اما حتي اين تيپ ها نيز در عمل پاي صندوق هاي رأي حاضر مي شوند و با راي شان حاكميت را تأييد مي كنند، هر چند كه شايد پيش از اين با گشت هاي ارشاد مواجه مي شدند. انكار حضور مردم، مشكلي را از اپوزيسيون درمان نخواهد كرد چه خوشمان بيايد و چه نيايد مردم در انتخابات شركت كرده و مي كنند. راه درست اين است كه به دنبال دلايل آن باشيم. اگر حكومت قادر است تا مردم را بخرد(!) اگر مي تواند با هر ابزار ديگري آن ها را به پاي صندوق هاي راي بكشاند، بايد گفت كه حاكميت در اين راه موفق بوده است. اگر تحريم انتخابات و تظاهرات پاسخ گو نيست چرا به دنبال شيوه هاي تازه اي نبود كه با توجه به شرايط واقعي كشور انجام آن ها امكان پذير باشد. تكيه بر مشكلات اقتصادي و اجتماعي در جامعه ايران و بزرگ تر از حد معمول نشان دادن آن ها سبب مي شود كه تحليل هاي مبتني بر آن در چنين شرايطي پاسخ وارونه بگيرد. هنوز شرايط زندگي در كشور در مقايسه با بسياري از همسايگان از وضعيت بهتري برخوردار است. مردم ايران انسان هاي پيچيده اي هستند و در شرايط مشابه واكنش هاي متضادي از خود بروز مي دهند و اين كار را براي تحليل گران سياسي و اجتماعي دشوارتر مي كند. اگر ريشه هاي رفتار مردم به درستي شناخته نشود، نمي توان براي آينده نيز انتظار نتيجه مطلوب داشت».
يادآور مي شود با وجود اذعان تندروترين رسانه هاي خارجي به حماسه مشاركت ملت ايران در انتخابات، برخي رسانه هاي لجوج آلود به فتنه سبز انتخابات را مهندسي شده و آمارهاي منتشره را ساختگي مي خوانند.منبع خبر :http://www.kayhannews.ir/901216/2.htm#other209


نیازی به توضیح ندارد تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر



تعداد بازدید از این مطلب: 300
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود