بیداری اسلامی و اخبار جهان اسلام

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : یک شنبه 26 دی 1390
نظرات

مردم يمن در اعتراض به مداخلات خارجي پرچم آمريكا را آتش زدند

مردم يمن با برگزاري تظاهرات در 18 استان اين كشور ضمن اعتراض به اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح ديكتاتور يمن پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، تظاهركنندگان يمن پس از برگزاري نماز جمعه در تظاهرات موسوم به «به ريسمان الهي چنگ زنيد و پراكنده نشويد» بر ضرورت وحدت تا سرنگوني رژيم عبدالله صالح تاكيد كردند.
در اين تظاهرات كه در 18 استان كشور برگزار شد تظاهركنندگان اعلام كردند كه ملت يمن به شدت مخالف اعطاي مصونيت به عبدالله صالح هستند و چنين اقدامي را خيانت به خون شهدا و همه مظلومان 33 ساله ديكتاتوري عبدالله صالح مي دانند.
معترضان يمني همچنين اظهار داشتند كه اعطاي مصونيت به عبدالله صالح به رسميت شناختن فساد و قتل است و اين پيام را در بر دارد كه هر ستمگري در آينده مي تواند مردم را قتل عام و ثروت هاي آنها را چپاول كند و از مصونيت نيز برخوردار شوند.
يكي از انقلابيون يمن در اين باره گفت، كشورهاي غربي به ويژه آمريكا به خوبي فهميده اند كه انقلاب يمن مهار شدني نيست و از مسير خود منحرف نخواهد شد و ملت يمن بر محاكمه عبدالله صالح و همدستانش اصرار دارد.
مردم يمن با آتش زدن پرچم آمريكا تاكيد كردند كه حمايت آمريكا از ديكتاتور يمن براي مردم اهميتي ندارد زيرا يمن از سيطره آمريكا و شوراي همكاري خليج فارس خارج شده و هم اكنون كشوري انقلابي است.
يكي از تظاهركنندگان يمني گفت، انقلابيون يمني براي سرنگون كردن رژيم و همه اطرافيان فاسد عبدالله صالح تلاش مي كنند.
اين تظاهرات در حالي صورت گرفت كه نيروهاي وفادار به علي عبدالله صالح با آتش گشودن به روي معترضان در شهر عدن دست كم هفت معترض از جمله يك پيرمرد سالخورده را كشتند.
نيروهاي رژيم يمن همچنين با شليك گاز اشك آور و گلوله هاي واقعي به سوي هزاران معترضي كه مخالف اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح بودند 15 نفر ديگر را مجروح كردند.
ديكتاتور يمن در تاريخ 23 نوامبر 2011 (آذر ماه) قرارداد انتقال قدرت را با ميانجيگري شوراي همكاري خليج فارس امضا كرد و در ازاي برخورداري از مصونيت قضايي از قدرت كنار رفت.
از زمان امضاي اين قرارداد، يمني ها تقريبا هر روز با برگزاري تظاهرات ضمن محكوميت اين قرارداد كه آمريكا از آن حمايت مي كند تعقيب عبدالله صالح و مقام هاي رسمي رژيم وي را خواستار هستند.
عبدالله صالح هم اكنون و تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ماه فوريه (بهمن) و تعيين جانشيني براي او رئيس جمهور افتخاري يمن است.از زمان شروع قيام مردمي يمن در اواخر ژانويه تاكنون صدها يمني در درگيري نيروهاي عبدالله صالح و انقلابيون كشته و هزاران نفر ديگر زخمي شده اند.

تجمع مردم لبنان مقابل دفتر سازمان ملل بان كي مون را از بيروت اخراج كنيد

سرويس خارجي-
مردم خشمگين لبنان در واكنش به اظهارات مداخله جويانه دبير كل سازمان ملل متحد درباره حزب الله مقابل مقر سازمان ملل تجمع كرده و خواستار اخراج وي از لبنان شدند.
هزاران تن از مردم لبنان با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در لبنان نسبت به اظهارات مداخله جويانه بان كي مون دبير كل سازمان ملل درباره حزب الله اعتراض و اعلام كردند كه بهتر است وي از دخالت در امور داخلي لبنان پرهيز كند.
بان كي مون پيش از سفر به لبنان در اظهاراتي تحريك آميز اعلام كرده بود كه حزب الله بايد خلع سلاح شود و منطق مقاومت را نمي پذيرد.
اين اظهارات علاوه بر واكنش خشمگينانه مردم واكنش هاي زيادي در ميان شخصيت ها، احزاب و گروه هاي سياسي لبنان داشت، حزب الله لبنان در اين باره گفت، كسي در لبنان به دبير كل سازمان خوش آمد نخواهد گفت زيرا وي مجري سياست هاي آمريكا است و نماينده جامعه بين الملل نيست بلكه صرفا به دنبال تحقق منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه است.
جمعيت علماي مسلمان لبنان نيز با صدور بيانيه اي تاكيد كرد، ما اظهارات بان كي مون درباره حزب الله را دخالت در امور داخلي لبنان مي دانيم و او را از اين كار برحذر مي كنيم.

15 ميليون زائر حسيني در مراسم اربعين كربلا عزاداري كردند

15 ميليون زائر در مراسم اربعين امام حسين(ع) در كربلاي معلي شركت كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديروز شهر كربلا پذيراي 15 ميليون زائربود كه از عراق و كشورهاي مختلف، به ويژه ايران، بحرين، پاكستان، يمن، هند و عربستان بود.
در عراق بيشتر زائران با پاي پياده و پس از روزها راهپيمايي خود را به جوار حرم امام (ع) رسانده بودند. دولت و نهادهاي مردمي عراق براي رفاه حال زائران، 26 هزار مركز خدماتي به منظور ارائه غذا و دارو و سكونتگاه در مسيرهاي منتهي به شهر كربلا ايجاد كردند.
همچنين، حدود 70 هزار نيروي نظامي و امنيتي براي حفظ جان زائران در سراسر عراق به كار گرفته شدند كه 32 هزار نفر آنها در شهر كربلا مستقر هستند، نيروهاي امنيتي از ابتداي ماه محرم تاكنون، 14 شبكه تروريستي را منحل و 63 مظنون را نيز در مناطق صحرايي و باغ هاي اطراف كربلا دستگير كردند.
امام حسين(ع) و 72 تن از يارانش 1372 سال پيش (هجري) در منطقه كربلا به دست سپاه يزيد به شهادت رسيدند.
محاكمه الهاشمي در بغداد
«نوري مالكي» نخست وزير عراق، ضمن مخالفت با محاكمه «طارق الهاشمي» در كركوك، گفت كه وي بايد در بغداد محاكمه شود.
مالكي گفت: فهرست العراقيه خواستار انتقال الهاشمي از اربيل به شهر كركوك و محاكمه وي توسط قضات اين شهر است. ما اين را به عنوان تهديدي جدي براي استقلال نظام قضايي (عراق) مي دانيم.
الهاشمي متهم به مشاركت در فعاليت هاي تروريستي است. مالكي همچنين، از دستگاه قضايي عراق خواست جزئيات بيشتري را از اعترافات محافظان شخصي الهاشمي پخش كند تا حقيقت براي ملت عراق روشن شود.
مالكي اين را نيز گفت كه اخبار منتشر شده مبني بر مشاركت نكردن وي در كنفرانس ملي شهر اربيل، حقيقت ندارد.
از سوي ديگر «جلال طالباني»، رئيس جمهوري عراق، در ديدار با «عمار حكيم» رئيس مجلس اعلاي اسلامي اين كشور، ضمن تاكيد بر لزوم اولويت دادن به منافع ملي بر خواسته هاي گروهي و شخصي، تاكيد كرد: عراق تنها از طريق توافق و مشاركت ملي ميان گروه ها و احزاب اصلي كشور اداره خواهد شد. منبع خبرها (روزنامه کیهان )

 

تروريست ها در بصره عزاداران را به خاك و خون كشيدند

عمليات تروريستي عليه كاروان زائران اربعين حسيني(ع) در بصره عراق 53 شهيد و بيش از 100مجروح در ميان غيرنظاميان برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز در حالي كه صدها نفر در بصره از يك پايگاه ايست و بازرسي در حال عبور بودند، يك فرد ناشناس در حالي كه يونيفورم پليس عراق را به تن داشت، مواد منفجره همراه خود را منفجر كرد. اين انفجار به شهادت 53 غيرنظامي و جراحت بيش از100 نفر ديگر انجاميد. در ميان قربانيان و زخمي هاي اين حادثه، شمار زيادي زن و كودك هستند.كارشناسان مي گويند، عمليات انتحاري در بصره، نشان مي دهد كه تروريست ها نتوانستند در روز اربعين وارد خيل انبوه زائران در شهر كربلا شوند.عمليات انتحاري عليه شيعيان عراق توسط عوامل سعودي صورت مي گيرد.
خبرگزاري فارس نيز از بغداد خبر داد، چهار آمريكايي مسلح در اين شهر توسط محافظان «صلاح عبدالرزاق» استاندار بغداد دستگير شدند.
به گفته عبدالرزاق، اين چهار نفر جليقه هاي ضدگلوله به تن كرده و لباس هاي غيرنظامي پوشيده بودند، آنها سلاح هاي كمري به همراه صدا خفه كن با خود حمل مي كردند و سلاح هاي اتوماتيك نيز در اختيار داشتند. وي نحوه تردد آنها به اين صورت را مشكوك خواند و گفت كه اين آمريكايي ها هيچ هماهنگي با مقامات امنيتي و محلي انجام نداده بودند. اين چهار نفر مدتي بعد با حضور عناصري از سفارت آمريكا آزاد شدند.


تعداد بازدید از این مطلب: 502
موضوعات مرتبط: بیداری اسلام , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود