پاسخ جنبش وال استريت به حملات وحشيانه پليس آمريكا

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 25
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 566
بازدید سال : 1459
بازدید کلی : 25313

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 566
بازدید کل : 25313
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 28 آبان 1390
نظرات

پاسخ جنبش وال استريت به حملات وحشيانه پليس آمريكا
ما 99 درصديم تسليم يك درصد نمي شويم

صدها هزار نفر از مردم آمريكا همزمان در 30 شهر اين كشور با وجود خشونت هاي گسترده پليس به خيابان ها ريخته عليه نظام سرمايه داري و دولت آمريكا شعار دادند.
حضور هزاران پليس ضد شورش در خيابان ها، ميادين و مراكز مهم مالي و اقتصادي 30 شهر آمريكا، سركوب وحشيانه معترضان نظام سرمايه داري ، مجروحيت دهها نفر از مردم و در نهايت دستگيري 400 نفر از آنها، عنوان مهمترين بخش هاي خبري اين روزهاي رسانه هاي بين المللي است كه گزارش ها و تحليل ها پيرامون آن همچنان ادامه دارد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، اعضاي جنبش«وال استريت را اشغال كنيد» پنج شنبه با شعار «روز اقدام» (Day Of Action) به رغم تلاش گسترده و جمعيت انبوه، حريف ضربات باتوم، مشت و لگد و اسپري هاي فلفل پليس نيويورك كه در تمام مسيرهاي منتهي به ساختمان وال استريت مستقر شده بودند، نشدند. پليس نيويورك اين بار نيز همچون 60 روز گذشته در سركوب معترضان چيزي كم نگذاشت و بسياري از جوانان جوياي كار و عدالت اجتماعي را با سر و صورت خونين راهي زندان ها كرد.
گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد حدود 300 نفر از دستگير شدگان روز پنجشنبه، اهل نيويورك هستند و اين نشان مي دهد اوضاع در اين شهر كه قلب تجاري آمريكا محسوب مي شود، ملتهب تر از ساير شهرهاست.
پليس نيويورك اما اعلام مي كند، پنج افسر پليس نيز در حين درگيري با معترضان شهر، راهي بيمارستان ها شدند.
در «روز اقدام » اوضاع در لس آنجلس نيز بسيار ملتهب گزارش شده است. معترضان لس آنجلسي همراه با شعار هميشگي«ما 99 درصديم» سنگ تمام گذاشته و فرياد مي زدند: «يك درصد را به زانو در مي آوريم.» شهروندان آمريكايي همچنين پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود:« دليلي ندارد كه تسليم مطامع يك درصد باشيم.» معترضان همچنين همصدا با ساير شهرهاي آمريكا خواستار توقف خشونت پليس، تقسيم عادلانه ثروت، توقف حرص، تبعيض و طمع بانكداران و ثروتمندان آمريكايي شدند.
به نوشته شبكه خبري بي بي سي، لاس و گاس، دالاس، سياتل، واشنگتن دي سي، بوستون، ميشيگان، ميامي، فلوريدا، ديترويت،ماساچوست، سنت لوئيس، نوادا، ميسوري، پورتلند، اورگان و ...ديگر شهرهاي آمريكايي هستند كه عليه سياست هاي اقتصادي و نظام سرمايه داري حاكم بر آمريكا تظاهرات كردند.
پيوستن گروه هاي جديد به جنبش«وال استريت را اشغال كنيد» نيز از ديگر حواشي قيام بي سابقه ضدسرمايه داري پنج شنبه آمريكا بود كه بيش از 2 ماه از تولد آن نمي گذرد.
در همين رابطه خبرگزاري فارس فيلمي را منتشر كرد كه در آن يك افسر پليس آمريكا با درآوردن لباس نظامي خود، به جمع معترضان پيوست.اين پليس كه بلافاصله از سوي همكاران خود دستگيرشد، با سوت و كف ممتد معترضان تشويق و «پليس شجاع» مورد خطاب قرار گرفت.
گزارش ها و تصاوير دريافتي نشان مي دهد، جمع آوري چادرهاي معترضان از پارك ها، تهديد مكرر مقام هاي آمريكايي و سركوب وحشيانه مردم نه تنها تا كنون خللي در روحيه و اراده معترضان به وجود نياورده بلكه باعث خشم و در نتيجه پيوستن گرو ه هاي جديد به جمع معترضان شده است. تا كنون اتحاديه ها و گرو ه هاي زيادي به جنبش تسخير وال استريت پيوسته اند.
تظاهرات روز پنجشنبه بزرگترين اعتراض ضد سرمايه داري آمريكا در اين دو ماه لقب گرفته و خشونت هاي پليس نيز در اين روز بالتبع، با شدت بيشتري صورت گرفت.
يادآور مي شود قيام ضد سرمايه داري «وال استريت» كه از 26 شهريور ماه و با هدف تسخير ساختمان بورس آمريكا در نيويورك آغاز شد، هم اكنون به بسياري از كشورهاي اروپايي، آسيايي، آمريكايي و حتي آفريقايي سرايت كرده و اوضاع در آمريكا و اروپا متشنج تر از ساير كشورهاست.شعار معروف «ما 99 درصديم» پنج شنبه همزمان با آمريكا، در بسياري از شهرهاي اروپايي نيز طنين انداز شد.
گفتني است، مقام هاي آمريكايي تا كنون آمار دقيقي از شمار بازداشتي ها در طول دو ماه گذشته را ارائه نكرده اند اما با محاسبه آمارهايي كه به طور پراكنده در طول اين مدت ارائه شده، به نظر مي رسد تا كنون بيش از 2000 نفر بازداشت شده اند؛ هر چند آمريكايي ها مي گويند برخي از آنها را در همان روزهاي اول و پس از بازجويي و گرفتن تعهد آزاد كرده اند!
در اين ميان كشته شدن 5 معترض نيز محرز شده كه غالبا به ضرب گلوله از پاي درآمده اند.
پليس آمريكا در مورد 4 قرباني اعلام مي كند كه دخالتي نداشته اما در باره قرباني پنجم كه دانشجوي دانشگاه بركلي است رسما مسئوليت كشته شدن وي را برعهده گرفته است. پليس آمريكا مي گويد اين دانشجو كه پس از مجروحيت در بيمارستان جان باخت، مسلح بوده و آنها مجبور به تيراندازي و كشتن وي شده اند!
به رغم بي سابقه بودن ناآرامي هاي دو روز گذشته و گستردگي آن، تا كنون مقامات بلند پايه آمريكايي در باره آن موضعي جز سكوت اتخاذ نكرده اند. برخي تحليلگران معتقدند اين سكوت و خشونت، بيش از هر چيز استيصال دولت آمريكا و شخص باراك اوباما در چگونگي مواجهه با اين بحران را نشان مي دهد. بحراني كه به گفته آخرين رهبر شوروي، دير يا زود طومار نظام سرمايه داري را نيز همچون نظام كمونيستي در هم خواهد پيچيد. منبع : روزنامه کیهان ./

آمریکا و اروپا عاشقان سینه چاک دمکراسی در کشورهای آسیائی و آفریقائی می باشند حتی حاضرند برای ایجاد دمکراسی در کشورهای جهان سوم با لشکر کشی و کشتن انسانهای بیگناه این دمکراسی را به زور به خورد مردم بدهند . نمونه لشکر کشی کشورهای عضو ناتو به رهبری آمریکا به عراق و افغانستان و ... برای ایجاد دمکراسی ولو به زور .اما چه شده که دمکراسی مورد نظر آمریکا و اروپا به درد مردم خودشان نمی خورد و امروز خیابانهای واشنگتن و نیورک و شهرهای آمریکا و خیابانهای لندن و فرانسه و ... مملو از انسانهائی هستند که دمکراسی را مطالبه می کنند اما پاسخ رژیمهای سرمایه داری به  مردم کشور خود با گلوله و ضرب باتوم گاز اشک آور و بازداشت و ... می باشد .چهره پلید رژیمهای سرمایه داری اروپا و آمریکا به رهبری  آمریکا و اذنابش ( فرانسه و انگلیس ) پیش ملتها رو شده است .  



تعداد بازدید از این مطلب: 397
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود