آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 25
باردید دیروز : 3
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 25
بازدید سال : 1471
بازدید کلی : 25325

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 25325
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : دو شنبه 14 آذر 1390
نظرات
 

 

 آجرک الله یا مولای یا صاحب الزمان 

 منبع : http://etre-yas.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 462
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : یک شنبه 13 آذر 1390
نظرات

به مناسبت شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)"عباس(ع) دریای ادب"

 

"عباس(ع) دریای ادب"

یکی از ارزشهای والای انسانی و اسلامی، رعایت ادب و فروتنی در برابر افرادی است که در مقایسه با انسان دارای برتری باشند

علی علیه‌السلام در ضمن سفارش به فرزندش امام حسن علیه‌السلام در فراگیری ادب فرمود: «یا بُنَیَّ! اَلْاَدَبُ لِقاحُ العَقلِ، وَ ذَکاءُ القَلبِ و عُنوانُ الفَضلِ؛ پسرم! ادب، بارورشدن عقل و بیداری قلب و سرفصل فضیلت و ارزش است.» و نیز فرمود: «لا میراثَ کَالأَدَبِ؛ هیچ ارثی ارزشمندتر از ادب نیست».1

حضرت عباس علیه‌السلام نیز از همین مکتب درخشان، درس ادب آموخته بود.

روایت شده که عباس، بی اجازه در کنار امام حسین علیه‌السلام نمی‌نشست و اگر پس از اجازه می‌نشست، مانند عبد خاضع، دوزانو در برابر مولایش می‌نشست.2 کانَ کَالعَبدِ الذلیل بَینَ یدَیِ الوَلیِّ الجَلیلِ؛ عباس همچون بردهای حلقه به گوش در برابر امام علیه‌السلام بود.3

عباس علیه‌السلام، هرگز امام زمان خوبش را برادر نمی‌گفت؛ بلکه همواره امام حسین را : سیدی و مولای؛ یا اباعبدالله؛ یابن رسولالله؛ خطاب می‌کرد . جز در مورد آخرین ساعت عمر، در لحظه شهادت، که صدا زد، «برادر، برادرت را دریاب».4

هنگامه ظهور برترین ادب و احترام قمر بنی هاشم، هنگام ورود او به شریعه بود. لحظه‌ای که دست در آب فروبرد تا کام تشنه خود را جرعهای بنوشاند، ناگاه یاد عطش مولای خود نمود و بی‌درنگ آب از دست خود فروریخت و تشنه از شریعه خارج شد.5

ایمان و وفا سایه بالای تو بود

ایثار علی نقش به سیمای تو بود

گر لب نزدی به آب دریا عباس

دریای ادب میان لبهای تو بود6


[1]. نهج البلاغه، حکمت 54.

[2]. محمد محمدی اشتهاردی، پرچمدار نینوا، انتشارات مسجد مقدس جمکران، 1378، چ 2، ص43.

[3]. امیرحسین علیقلی، هفتاد و دو درس زندگی از سیره عملی حضرت ابوالفضلالعباس، انتشارات عابد، چ 2، ص44.

[4]. همان.

[5]. سپهسالار عشق، ص101.

[6]. سیدرضا مؤید خراسانی، از آینه ایثار، ص63.

 

منبع :سایت تبیان

 www.tebyan.net

تعداد بازدید از این مطلب: 457
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 12 آذر 1390
نظرات

دموكراسي و حقوق بشر از نگاه دولت انگليس
بي بي سي : همه اعتصاب كنندگان را تيرباران كنيد!

شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در واكنش به اعتصاب بي سابقه كارگران و كارمندان انگليسي گفت: همه آنها بايد مقابل چشم خانواده هايشان تيرباران شوند.
به گزارش شبكه خبري «بلومبرگ» «جرمي كلاركسون» مجري مشهور شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در واكنش به اعتصاب و تظاهرات سراسري و بزرگ روز چهارشنبه انگليس گفت: «دوست دارم همه كارگراني را كه اعتصاب كردند اعدام كنم. اگر من جاي مسئولان بودم همه اعتصابيون را بيرون مي كشيدم و جلو چشم خانواده هايشان تيرباران مي كردم.»
وي كه در حال گفت وگو با شبكه اول تلويزيون بي بي سي بود افزود: كارگران چگونه به خود جرئت مي دهند در حالي كه از حقوق بازنشستگي طلايي برخوردارند اعتصاب كنند...
يادآور مي شود، اعتصاب روز چهارشنبه انگليس كه در آن بيش از دو ميليون و 600 هزار كارمند و كارگر شركت داشتند در اعتراض به افزايش 5 ساله سن بازنشستگي، افزايش بسيار ناچيز حقوق و دستمزد و در يك كلام اجراي طرح رياضتي صورت گرفت كه در نهايت به فلج شدن كامل اين كشور منجر شد. پس از انتشار اظهارات عجيب مجري مشهور بي بي سي، اتحاديه هاي كارگري انگليس به شدت به اين شبكه تلويزيوني دولت بريتانيا اعتراض كرده و خواستار اخراج فوري «كلاركسون» شدند. بيش از 5000 شكايت رسمي نيز تنها چند ساعت پس از اين اظهارات تنظيم و به مراجع قضائي ارسال شد، طوري كه سرانجام «كلاركسون» را وادار به عذرخواهي از مردم انگليس كرد.
دبيركل اتحاديه كارگري «يونيسون» در اين رابطه اظهار داشت: «اظهارات وي انزجارآور و غيرقابل تحمل است. عذرخواهي كافي نيست. بي بي سي بايد فورا وي را اخراج كند. از شبكه تلويزيوني بي بي سي هم به زودي شكايت مي كنيم.»
گفتني است، اظهارات مجري بي بي سي در واقع اهانت به ميليون ها نفر از مردم انگليس است كه همزمان با اعتصاب به خيابان هاي شهرهاي مختلف اين كشور سرازير شده و خواستار احقاق حقوق خود شدند. اين اعتصاب 24 ساعته كه به گزارش رسانه هاي غربي و انگليسي منجر به تعطيلي اكثر مدارس و هزاران بيمارستان، فرودگاه، كتابخانه، موزه، اداره دولتي و دانشگاه شده خسارات نسبتا زيادي به دولت تحميل كرد.
گزارش ها و تصاوير دريافتي حاكي است، همزمان با برپايي بيش از 30 تجمع در شهرهاي مختلف انگليس، ده ها هزار نيروي پليس نيز در خيابان ها و ميادين مختلف تجمع و به كنترل اوضاع پرداختند. پليس شماري از تظاهركنندگان را نيز بازداشت كرد.
آخرين خبرها از اين اعتصاب اينكه، پس از پايان آن مقامات دولتي حاضر شدند با رهبران اتحاديه ها به گفت وگو نشسته و به درخواست هاي آنها گوش دهند، پيش از اين مقامات به شدت برگزاري اين اعتصاب را محكوم و تاكيد كرده بودند كه مردم با اعتصاب به چيزي نخواهند رسيد!
شبكه دولتي بي بي سي كه بودجه آن را وزارت خارجه انگليس تامين مي كند، برنامه هاي زنده خود را با تاخير يك تا 5/1 دقيقه اي پخش مي كند و اظهارات مجري معروف نمي تواند حرف خود او باشد.
به گفته ناظران سياسي، معمولا سازمان هاي اطلاعاتي انگليس بر كليه برنامه هاي بي بي سي نظارت دارند و اظهارات تعيين كننده سياست داخلي و خارجي با نظر اين سازمان هاي اطلاعاتي پخش مي شوند.
اين اظهارات در حقيقت ديدگاه هاي دولت انگليس است كه از زبان يك مجري از تلويزيون بين المللي انگليس پخش مي شود. به اعتقاد اين ناظران، پخش اين نوع اظهارنظرها براي به وحشت انداختن اعتصاب كنندگاني انجام مي شود كه با اعتصاب خود اين كشور را فلج كردند.


 
وقتی دین از سیاست جدا شد و منفعت طلبی به جای آموزه های دین نشست و خدا و ارزشهای انسانی در سیاست و اداره جامعه خارج شد منطق سیاست بازان و دولتهای منفعت طلب این است اگر بیش از 99%  مردم کشوری در مقابل تعدادی قلیل از صاحبان زر و زور ایستاد و مقاومت کرد باید کشته شود چرا که اصالت از آن سرمایه و زر و زور است نه انسان .باید گفت چشم بعضی از روشن فکرنمایان ایرانی که شیفته دمکراسی غرب می باشند و دین را از سیاست جدا می کنند و غرب را کعبه آمال خود می دانند روشن بخصوص آنان که خود را مسلمان لیبرال می دانند .

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

تعداد بازدید از این مطلب: 403
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 11 آذر 1390
نظرات

 عنوان: سرانجام گسستگان از مسیر هدایت
گردآوری: صدیقه جمشیدی
۱۳۸۹
مقدمه
وقتی معرفت نباشد، انحراف و تباهی زاده می شود، کج روی و انحطاط چهره می نماید و خودفریبی و دیگرفریبی گستره زندگی را پر می کند. در قلمرو دین، عبادت بی معرفت خطرآفرین است. نفهمیدن عمیق راه، یا فقدان تفقّه در دین، عناصری می سازد که همچون خوارج شب زنده دار، قاری قرآن، زاهدنما امّا بازیچه ی شیطان و ابزار دست ستمگران و صحنه گردانان و سیاست بازان فریب کار می شوند. پس اوّلین ویژگی هر نهضت و راهی، معرفت به آن است. و یاران حسین(ع) به معرفت عمیق و تزلزل ناپذیر رسیده بودند و خوب می دانستند که کجا آمده اند و چرا آمده اند و چه باید بکنند. هم دشمن شناسند، هم خودشناس ، هم راه شناس و هم بیراهه شناس.
فقر معرفت انسان ها در این برهه از زمان باعث شد که سی و سه هزار سپاه به میدان آمده و هر روز در فرات غسل کنند تا با تقرّب و پاکی، حسین(ع) و یارانش را ذبح کنند و بهشت و رضوان الهی را بدست آورند.
کربلا نمودگاه غیرت و دین است. تاریخ ، مردان و زنانی چنین غیور به خویش ندیده است. انسان هایی که در هنگامه ی افول غیرت دینی، در دوران بی حسّی، سستی، تساهل ، تسامح ، بی توجّهی و توجیه گری، نمایشی عظیم از تعهّد ، تقیّد و تعبّد را به دیروز ، امروز و هنوز و همیشه ی انسان بخشیدند.
غیرت دینی میوه ی معرفت و محبت دینی است. ره آورد درک ضرورت امربه معروف و نهی از منکر در دفاع از حریم ارزش ها و بایستگی ها و ایستادن در مقابل ناشایستگی هاست.
کربلا جلوه گاه فوران غیرت در ازدحام سستی، رخوت، توجیه گری، بهانه جویی، حق گریزی و حقیقت پرهیزی است. همه در خویش خزیده اند، باطل می بینند و نمی خروشند، حق را می شناسند و با او نمی جوشند، شمشیرها یا در نیام خفته اند یا رویاروی حق آخته و برکشیده اند.
در فرهنگ دینی، مرتکبان گناه و تماشاگران صحنه ی گناه برابرند. آن که گناه بیند، اعتراض نکند، بازندارد و بی تفاوت و خاموش نظاره گر شود با گناهکار و تبهکار یکی است. امام علی(ع) می فرماید: ای مردم! خشنودی و رضایت بر عملی، یگانگی پاداش و کیفر را در پی دارد. ناقه ی ثمود را یک نفر بیشتر پی نکرد امّا مجازات و عذاب همه ی قوم را فراگرفت؛ چرا که نوعی رضا و خشنودی و سکوت در جامعه بود. خداوند می فرماید: شتر را پی کردند و پشیمان شدند. سرزمین آنان چون آهنی گداخته که در زمینی نرم فرو رود به یک بار فریادی برآورد و فروکش کرد همه به مجازات عمل و سکوتشان در مقابل ستم رسیدند…
فرزدق
نسب: ابوفراس همام ابن غالب بن صعصعه مشهور به فرزدق شاعر بزرگ عرب، نزدیک به سال (۲۰ ه.ق) متولد شد. مادر او لیلی بنت حابس خواهر اقرع بن حابس تمیمی و پدرش دارای مناقب مشهور اوصاف پسندیده است. او از بزرگان بنی تمیم بود. در کودکی همراه پدرش به خدمت امیرالمؤمنین(ع) شرفیاب شد و پدرش او را به عنوان شاعر مضر معرفی نمود. امام علی(ع) به او سفارش کردند که قرآن بخواند که بهتر است از شعر. پس او شروع به حفظ قرآن نمود.
فرزدق با دوستی اهل بیت رشد و نمو کرد و معتقد به خلافت امیرالمؤمنین و اهل بیت بود امّا بعضی موارد او تظاهر به غیر آنچه معتقد است می نماید به همین سبب برخی از تاریخ نویسان گاهی او را وابسته به دولت اموی شمرده اند که خلاف واقع است.
وی از شاعران بصره و مداح خلفای بنی امیه است و در زبان عربی اثر عظیمی داشته است به طوری که گفته اند اگر شعر فرزدق نمی بود ثلث زبان عربی از میان می رفت و نیز اگر شعرش وجود نداشت نصف اخبار مردم نابود می گشت وی را به زهیربن سلمی تشبیه می کنند که هر دو از شاعران طراز اول اند. زهیر در دوران جاهلیّت و فرزدق در دوره ی اسلامی. فرزدق را با جریر و اخطل حوادثی است و هجو فرزدق در شأن آن دو مشهورتر از آن است که به ذکر درآید. او در میان قومش شریف و گرامی بود و خاطرش را عزیز می داشتند و هر که را به قبر پدرش پناه می برد حمایت می کرد. جدّ و پدرش نیز از بخشندگان و شریفان عرب و از نیکان اشراف بودند. در شرح نهج البلاغه آمده است که فرزدق عادت داشت پیوسته در حال نشسته مقابل خلفا و امرا شعر بخواند تا اینکه سلیمان بن عبدالملک اراده نمود که وی ایستاده به شعر خواندن بپردازد ولی گروهی از بنی تمیم بشوریدند و سلیمان اجازه داد که فرزدق نشسته شعر بخواند.
کنیه ی فرزدق در جوانی «ابی مکیه» بود و مکیه نام دختر وی می باشد ولی به جهت درشت چهره و ترش رویی اش به فرزدق ملقب شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 553
موضوعات مرتبط: محرم و عاشورا , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : پنج شنبه 11 آذر 1390
نظرات

اعزام نيروهاي تازه نفس آل سعود براي سركوب معترضان در مناطق شيعه نشين


منابع خبري از افزايش نيروهاي رژيم آل سعود در مناطق شيعي نشين شرق اين كشور در ماه محرم خبر دادند.
به گزارش «پرس تي وي»، با آغاز ماه محرم و ناتواني نيروهاي امنيتي براي جلوگيري از تظاهرات و ناآرامي ها در استان «الشرقيه»، وزارت كشور عربستان كه «شاهزاده نايف بن عبدالعزيز» وليعهد جديد تصدي آن را برعهده دارد، اقدام به اعزام نيروهاي بيشتري به اين منطقه كرده است.
برپايه اين گزارش، نيروهاي نظامي آل سعود روز سه شنبه در حالي به شهر «القطيف» اعزام شدند كه اين شهر و ديگر شهرهاي استان الشرقيه از جمله العواميه و صفوي، طي روزهاي اخير صحنه درگيري و تظاهرات ضددولتي بود.
مأموران رژيم آل سعود طي هفته گذشته در واكنش به تظاهرات مسالمت آميز مردم شيعه، آنان را با گلوله هاي واقعي مورد اصابت قرار داده و پنج تن از جوانان شيعي را به شهادت رساندند. اين در حالي است كه معترضان عربستاني ضمن انتقاد از «تبعيض سازماندهي شده» در اين كشور، معتقدند به دليل اين كه خواهان آزادي و برابري بيشتري هستند، مورد هدف قرار مي گيرند.
از سوي ديگر با وجود اينكه مقامات سعودي از پنجم ماه مارس و در پي آغاز تظاهرات در استان الشرقيه كه در آن معترضان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند تاكنون، برگزاري هرگونه تجمع عمومي را ممنوع اعلام كرده اند، اما مردم منطقه دست از اعترضات برنداشته اند و به تظاهرات شبانه روي آورده اند.
همچنين سازمان ديدبان حقوق بشر در ماه اكتبر سال جاري، از مقامات سعودي خواست تا به دستگيري مستبدانه معترضان صلح جو، خويشاوندان افراد تحت تعقيب و فعالان حقوق بشر، پايان دهد.
بستن حسينيه شيعيان
نيروهاي امنيتي عربستان در سومين روز ماه محرم، بزرگترين حسينيه شهر الاحساء در منطقه الشرقيه را بدون دليل بستند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «راصد»، نيروهاي امنيتي عربستان سه شنبه شب اقدام به محاصره و تعطيلي حسينيه «بوخليفه» كه از ابتداي سال جاري ميلادي راه اندازي شده بود كردند.
اقدام عربستان در حالي صورت مي گيرد كه شيعيان منطقه، فعاليت هاي گسترده اي را براي عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) در ماه محرم تدارك ديده اند و اين اقدام مي تواند در راستاي وارد كردن فشارهاي مضاعف بر اهالي منطقه ارزيابي كرد.
شيعيان الاحساء نيز گفتند كه نيروهاي آل سعود طي سال هاي گذشته، به بهانه هاي واهي مساجد، حسينيه ها و حوزه هاي علميه موجود در شرق عربستان را تعطيل كرده اند ./

آن روز  یزید و یزیدیان بر اریکه قدرت تکیه زدند و فرزند رسول خدا حضرت ابا عبدالحسین علیه السلام که خداوند به پاکی و طهارتش (عصمتش) گواهی داده بود و رسول خدا صلی الله علیه و آله سفارش اهل بیت و عترت خود را کرارا به مردم مسلمان واصحاب خود گوش زد کرده بود  به عنوان خارجی با هفتاد تن از یاران و فرزندان و برادرانش در عاشورای 61 هجری قمری شهید می کند و بانوان حرم رسول خدا صلی الله علیه واله را به اسارت می برد .از نواده آن یزید که امروز به نام آل سعود بر اریکه قدرت متکی به صهیونیسم جهانی و آمریکای جنایتکار و اسرائیل خون آشام می باشد توقعی جز این نیست .به یقین ال سعود نیز با کشتن مردم مسلمان بیگناه کشور خود در جهت کسب رضایت آمریکا و اسرائیل به سرنوشت یزید بن معاویه دچار میشود و آنچه می ماند و پاینده است حق است و مردم مسلمان عربستان بر آل سعود پیروز خواهند شد چرا که خون بر شمشیر پیروز است .هرکه با ال علی در افتاد ور افتاد .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

تعداد بازدید از این مطلب: 369
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


تعداد صفحات : 37


به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود