تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه رياض عليه سياست هاي خاندان آل سعود

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390
نظرات

تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه رياض عليه سياست هاي خاندان آل سعود

صدها دانشجوي عربستاني با تجمع در محوطه دانشگاه «رياض» دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، دانشجويان معترض دانشگاه رياض و عسير در جنوب غرب اين كشور در تجمع اعتراض آميز خود، از دولت خواستند تا به ضعف خود در سيستم آموزشي اذعان كرده و به رفتارهاي ناشايست استادان و محافظان امنيتي با دانشجويان پايان دهد.
براساس اين گزارش، دانشجويان ناراضي در اين تجمعات از وزارت آموزش به خاطر افزايش بهاي غذا و كمبود امكانات آموزشي به شدت انتقاد كردند.
اين تظاهرات يك روز پس از آن برگزار شد كه دانشجويان در شهر «رياض» پايتخت عربستان سعودي به نشان اعتراض كلاس ها را تحريم و عليه سيستم ضعيف آموزشي اعتراض كردند.
اين در حالي است كه دانشجويان در چند روز گذشته در سرتاسر عربستان در چندين دانشگاه تحصن كرده و خواستار رفتار بهتر از سوي استادان و افزايش امكانات رفاهي شده اند.
همچنين به گزارش سازمان حقوق بشر عربي، با وجود سركوب خشونت بار اعتراضات دانشجويان اين نارضايتي ها به شهرهاي بزرگ عربستان از جمله رياض، مدينه منوره، عرعر، القطيف و الربيعه كشيده شده است.
از سوي ديگر، ناظران مسائل حقوق بشر به مقامات رژيم عربستان سعودي توصيه كردند در برخورد با مردم از روش گفت وگو استفاده كرده و راه اصلاحات و مبارزه با فساد را در پيش بگيرند.
براساس اين گزارش، به حاكمان عربستان هشدار داده شده است كه در سايه بيداري اسلامي كه به سقوط بسياري ا ز ديكتاتورهاي منطقه منجر شده است، روش هاي سركوبگرانه در برخورد با اعتراضات دانشجويي ديگر نمي تواند موثر باشد.
دانشجويان دختر دانشگاه ملك «خالد» در شهر «ابها» در جنوب عربستان اخيرا در اعتراض به جو حاكم بر دانشگاه و سوءمديريت در آن دست به تظاهرات زدند كه به شدت از سوي پليس ديني و نيروهاي امنيتي آل سعود سركوب شدند.
يورش بي رحمانه نيروهاي امنيتي و ضرب و شتم دانشجويان يك كشته و 54 تن زخمي برجاي گذاشت.
در همين حال، شاهزاده «متعب بن عبدالعزيز» پسر پادشاه عربستان و رئيس گارد ملي رژيم سعودي در سخنان شديداللحني، كشورهاي خارجي را به دست داشتن در تظاهرات دانشجويي متهم كرد و براي مخالفان دولت خط و نشان كشيد.
عربستان سعودي از سال گذشته صحنه تجمع و اعتراضات بسياري براي برقراري عدالت و آزادي زندانيان سياسي بوده است.
همچنين به دنبال سركوب اعتراضات مردمي از سوي رژيم آل سعود تاكنون ده ها نفر كشته و شماري نيز زخمي يا بازداشت شده اند. منبع : http://www.kayhannews.ir/901227/16.htm 

حکایت  ملک عبداله پادشاه مستبد و خود رای آل سعود که کمر به خدمت  امریکا و اسرائیل (دشمنان امت اسلامی اعم از عرب و غیر عرب ) بسته است حکایت کبک است سرش زیر برف می کند و خیال می کند که دیگران او را نمی بینند . چون سرش زیر برف خود پسندی و اشزافیگری و خدمت به صهیونیسم بین الملل است حیال می کند از خارج عربستان تظاهرات هدایت میشود . و شاید گمان کند که حضور نیروهای نظامی آل سعود در بحرین کار خارجی ها است . باز گمان می کند که حمایت مالی آل سعود از تروریستهای حرفه ای در پاکستان  و عراق  و سوریه کار خارجی های غیر آل سعود است . چون ملک عبداله سرمست از باده صهونیسم بین الملل و با تزریق آمپولهای هورمونیک دچار توهم شده قادر به درک و شنیدن فریادهای مرگ بر آل سعود مردم مسلمان عربستان نیست و تنها گوشش قادر به شنیدن حرف ارباب  اوباما و رجاله های اسرائیلی است .

 اللهم عجل لولیک الفرج والنصر



تعداد بازدید از این مطلب: 356
موضوعات مرتبط: ال سعود و دنیای اسلام , ,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود