خودسوزي يك جوان مخالف آل سعود آيا انقلاب تونس در عربستان تكرار مي شود؟

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 20 اسفند 1390
نظرات

خودسوزي يك جوان مخالف آل سعود آيا انقلاب تونس در عربستان تكرار مي شود؟

منابع خبري از خودسوزي يك جوان معترض عربستاني در شمال اين كشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، يك جوان سبزي فروش عربستاني در اعتراض به شرايط حاكم در عربستان و اوضاع بد معيشتي در شهر «عرعر» واقع در شمال عربستان دست به خودسوزي زد.
به گزارش شاهدان عيني اين جوان عربستاني كه به تبعيت از «محمد آلبو عزيزي»، جوان معترض تونسي كه خودسوزي اش باعث شعله ور شدن انقلاب 14ژانويه در تونس شد، با ريختن مواد آتش زا خود را به آتش كشيد به سرعت توسط پليس و نيروهاي امنيتي محاصره و سپس به بيمارستان منتقل شد.
اين گزارش حاكي است، جوان معترض عربستاني كه روزنامه هاي عربستان از ذكر نام وي خودداري كرده اند، به نحوه برخورد نيروهاي پليس اعتراض كرده بود، اما پس از بي نتيجه بودن اعتراض ها، خود را به آتش كشيد.
اين در حالي است كه برخي شاهدان عيني، اعتراض جوان عربستاني و خودسوزي او را سياسي دانسته و ابراز اميدواري كردند كه همانند تونس منشأ تحولات در كشور عربستان شود.
همچنين به گفته برخي از فعالان سياسي و منتقدان رژيم پادشاهي عربستان، همان طور كه خودسوزي جوان 26 ساله تونسي (محمد البوعزيزي) در سال 2010 به پيروزي انقلاب 14 ژانويه، فرار زين العابدين بن علي و سقوط حكومت ديكتاتوري وي منجر شد، اقدام اين جوان عربستاني نيز بساط خاندان آل سعود را از اين كشور برچيند. تحليلگران مي پرسند آيا انقلاب تونس درعربستان تكرار مي شود؟
به گفته صاحبنظران مسائل عربستان، خودسوزي اين جوان عربستاني، نخستين اعتراض درخور توجه در شمال اين كشور به شمار مي رود، چرا كه اغلب تظاهرات و اعتراضات مردمي در شرق اين كشور برگزار مي شود.
يك تحليلگر عربستاني نيز با بيان اينكه توفان انقلاب هاي عربي به عربستان رسيده و خواب حاكمان رژيم سعودي را آشفته كرده است، تأكيد كرد كه جامعه عربستان در انتظار يك لحظه تاريخي به سر مي برد.
«فواد ابراهيم» در گفت وگو با شبكه خبري «العالم» تأكيد كرد: مردم عربستان تصميم گرفته اند راهشان را براي تغيير رژيم حاكم ادامه دهند و اين لحظه تاريخي به زودي فراخواهد رسيد.
اين منتقد عربستاني با تمجيد از حركت اعتراض آميز دانشجويان در دانشگاه «ملك خالد» اظهار داشت: فاجعه دانشگاه «ابها»، تصوير جديدي از وضعيت پريشان رژيم سعودي را ترسيم مي كند كه در برخورد با هرگونه فعاليت و تحرك مسالمت آميز مردم عربستان، قدرت تحمل و كنترل را ندارد.
گفتني است، دانشجويان زن دانشگاه «سلطان خالد» در شهر «ابها» در جنوب غربي عربستان روز چهارشنبه در اعتراض به كمبود امكانات رفاهي و بد رفتاري مقامات امنيتي دست به تظاهرات زدند كه به گفته شاهدان عيني به كشته شدن يك دانشجوي زن و زخمي شدن ده ها تن ديگر انجاميد.
منبع خبر
: http://www.kayhannews.ir/901220/16.htm 

جنایات آل سعود در کشورهای عربی اسلامی بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست آل سعود بازیچه و عروسک خیمه شب بازی صهیونیسم بین الملل در کشور عربستان با نفرت مسلمانان عربستانی روبرو است ، این رژیم دیکتاتوری پادشاهی از هم پاشیده شده ازدرون برای اینکه دیگران از وضعیت خودش دور کند بفکر صدور دمکراسی از نوع اسرائیلی آمریکائی وهابی آل سعودی  به کشور خط مقدم جیهه مقاومت در برابر صهیونیسم کشور مسلمان سوریه است آنهم با پول نفت مردم عربستان .گرچه ملت مقاوم و مبارز سوریه هروز عده ای از مزدوران عربستانی و قطری و حتی فرانسوی آمریکائی اسرائیلی را به اسارت می گیرند و دست جنایت ملک عبداله روشده اما این شاه خائن به ملت عرب از رو نمی رود و به زودی این شاه خائن نیز به سرنوشت رفیقش محمدرضا پهلوی و قذافی و مبارک و بن علی و ... دچار میشود . اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  



تعداد بازدید از این مطلب: 357
موضوعات مرتبط: ال سعود و دنیای اسلام , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود