بازتاب هاي خارجي اقدام اخير اتحاديه اروپا تحريم نفتي ايران

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390
نظرات

بازتاب هاي خارجي اقدام اخير اتحاديه اروپا تحريم نفتي ايران هيچ شانسي براي موفقيت ندارد

محافل و رسانه هاي غربي با انتقاد از اقدام اخير اتحاديه اروپا در تحريم واردات نفت از ايران اعلام كردند كه اين اقدام هيچ شانسي براي موفقيت و به انزوا در آمدن ايران ندارد.
صندوق بين المللي پول در تازه ترين گزارش خود رشد اقتصادي جهان در سال 2012 را 3/3 درصد اعلام و نسبت به اثرات منفي زياد شوك نفتي ايران بر بازار جهاني هشدار داد.
در بخشي از اين گزارش به اهميت نفت ايران براي اقتصاد جهاني اشاره و تاكيد شده نگراني ها در مورد مخاطرات ژئوپولتيك عرضه جهاني نفت رو به افزايش است.
صندوق بين المللي پول هشدار داده است شوك عرضه نفت ايران يا توقف كامل صادرات اين كشور اثرات بسيار زيادي بر بازار جهاني نفت خواهد داشت چرا كه ذخاير نفتي جهان در سطح پاييني قرارداد و ظرفيت مازاد توليد در جهان نيز پايين است.
وزارت خارجه روسيه نيز در بيانيه اي با ابراز تاسف از اقدام اتحاديه اروپا آورده است: «اين سياست كاملا اشتباه است و ما بارها به شركاي اروپايي اين موضوع را اعلام كرده ايم. ايران تحت يك چنين فشارهايي با هيچ سازگاري موافقت نخواهد كرد و به هيچ وجه سياست خود را اصلاح نخواهد كرد.
يك چنين اقداماتي باعث نگراني خاص مي شوند و مي توانند تلاش هاي سياسي و ديپلماتيك كه در چارچوب «گروه شش» (1+5 ) به عمل مي آيند را بر هم بزنند و علاوه بر آن، يك چنين اقداماتي هم زمان با تاريخ برنامه هايي كه انتظار مي رود در آينده نزديك براي تجديد اعتماد نسبت به صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران برگزار شوند، اتفاق مي افتند. اين مسئله قبل از هر چيز به سفر گروهي از متخصصان دبيرخانه آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازديد از تاسيسات هسته اي ايران كه قرار است در اواخر ژانويه صورت گيرد و ادامه گفت وگو در مورد «مطالعات ادعايي» و هم چنين حصول توافق با تهران در مورد از سرگيري مذاكرات با «گروه شش» آسيب مي رساند. كشورهاي اتحاديه اروپا به جاي اين كه حداكثر خويشتن داري و ملاحظه كاري را از خود بروز دهند و ما نيز تمامي طرف هاي درگير را بارها به اين امر فرا خوانده ايم، طوري عمل مي كنند كه فقط لحن كلي مقابله افزايش مي يابد.
در پايان اين بيانيه آمده است: «اين تصور پيش مي آيد كه گسترش تحريم و فشار بر ايران براي برخي از شركاي ما تبديل به يك هدف شده است، هدفي كه هيچ چيزمشتركي با حل مسائل مرتبط با برنامه هسته اي ايران ندارد. ما هميشه اعتقاد داشتيم و داريم كه جايگزيني براي حل و فصل سياسي و ديپلماتيك برنامه هسته اي ايران وجود نداشته و اين مسائل بايستي از طريق گفت وگو بر مبناي حقوق متساوي، احترام متقابل و اصول مرحله به مرحله و متقابل حل وفصل شوند.
وزارت امور خارجه بلاروس هم در بيانيه اي تاكيد كرد كه تصميم اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم هاي گسترده اقتصادي عليه ايران غيرسازنده و غيرقابل قبول است و بطور واضح هيچ ارتباطي با «رژيم عدم گسترش هسته اي» ندارد.
در همين رابطه سفير ونزوئلا در كوبا نيز به همراه ديگر ديپلمات هاي آن كشور با حضور در سفارت ايران در هاوانا بر همبستگي دولت و ملت ونزوئلا با دولت و ملت ايران تاكيد كردند.
روزنامه وال استريت ژورنال هم در اين باره عليرغم درخواست آمريكا و اتحاديه اروپا از چين مبني بر پيوستن به تحريمهاي اعمال شده از سوي اين كشورها بر عليه ايران، چين اعلام كرد به قراردادهاي نفتي خود با ايران متعهد است.
براساس اين گزارش، اداره گمرك چين در گزارش روز يك شنبه خود اعلام كرد ميزان واردات نفت خام چين در سال گذشته نسبت به سال 2010 با 30 درصد افزايش به رقم 76/27 ميليون تن رسيد.منبع خبر روزنامه کیهان

ایران اسلامی بیش از 30 سال است که در تحریم اقتصادی شیطان بزرگ و ایادیش در غرب است تا حالا شیطان بزرگ با این تحریمها چه غلطی توانسته بکند .تحریم اقتصادی و تحریم اخیر نفتی برای ملت بزرگ ایران اسلامی بمانند سکوی پرش است برای  فتح قله های علمی و خود کفائی و بی نیازی کشور از صدور نفت خام . ایران اسلامی را از این تحریم نفتی باکی نیست بلکه روسیاهی این تحریم برای شیطان بزرگ واذنابش در اروپا و منطقه و مزدورانش در داخل کشور ایران اسلامی است.این تحریم نفتی برای دلخوشی اصحاب فتنه 88و دوستان شکست خورده آمریکا در ایران است که اینهم نه برای آمریکا ثمری دارد و نه داغ ننگ و رسوائی اصحاب فتنه و فتنه گران را پاک می کند. اللهم عجل لولیک الفرج والنصر   



تعداد بازدید از این مطلب: 364
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود