خادمان حرمین شریفین نوکران رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند .

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 549
بازدید سال : 1442
بازدید کلی : 25296

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 549
بازدید کل : 25296
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391
نظرات

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
 خادمان حرمین شریفین نوکران رژیم صهیونیستی و آمریکا
 
هستند

مرجع تقلید شیعیان با بیان این‌که خادمین حرمین شریفین در تلاش برای سرکوبی سوریه هستند تاکید کردند: همه حتی بچه ها و کودکان هم می دانند دعوای سوریه به خاطر خواست اسرائیل است، آنها می خواهند این کشور را متلاشی کنند تا اسرائیل بر منطقه مسلط شود. 

 خادمان حرمین شریفین نوکران رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «حضرت آیت الله العظمی مكارم شيرازي» امروز ـ پنجشنبه  12 مردادماه ـ  مصادف با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، در ادامه تفسير آيات هفتم و هشتم سوره مبارکه احزاب «وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِيينَ مِيثَاقَهُمْ وَمِنْكَ وَمِنْ نُوحٍ وَإِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى ابْنِ مَرْيمَ وَأَخَذْنَا مِنْهُمْ مِيثَاقًا غَلِيظًا لِيسْأَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَأَعَدَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا أَلِيمًا» اظهار داشتند: در ميان علماي كلام، قاعده اي به نام "قاعده لطف" معروف است كه پايه اصلي ارسال رسل و انزال كتب است.

ایشان افزودند: كسي كه حكيم و عالم است وقتي مي خواهد كاري انجام دهد بايد مقدمات آن را فراهم كند. خداوند كه اعلم العلما و احكم الحكما است وقتی مي خواهد بندگانش به سوي حقيقت بروند بايد مقدمات سعادت آنها را فراهم كند. پس خداوند رسولاني ظاهری و باطنی براي هدايت بشريت فرستاد.

مفسر برجسته قرآن کریم در توضیح آیه هفتم این سوره مبارکه با بیان این‎که خداوند می فرمایند: ما از تمام تو و پيامبران پيمان محکمی گرفتيم اضافه کردند: اين سوال پيش مي آید كه اين پيمان محكم كه خداوند از پيامبران گرفته چيست؟

آیت الله مکارم شیرازی افزودند: درباره پیمان محکم برخی از مفسران می گویند که؛ خدا از انبیاء پیمان گرفته که مردم را به توحید،‌ خداپرستی و اعمال صالح دعوت کنند و قول پیامبر قبلی را تایید نمایند؛ ولي ما معتقديم كه خداوند از تمام آموزه ها و پايه هاي دين يعني توحيد، عدل، عمل و معاد پيمان گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان به نمونه ای از خستگي ناپذيري انبيا چنين اشاره كرده و گفتند: حضرت نوح(ع) 950 سال تبليغ دين انجام داد و در اين مدت تنها 80 نفر به وي ايمان آوردند، يعني به ازاي هر 12 سال يك نفر.

ایشان افزودند: حضرت ابراهيم(ع) وقتي مردم را دعوت مي‌كرد به او پشت مي‎كردند و گاهي انگشت در گوششان مي‌كردند. با این حال حضرت ابراهیم(ع) وقتی می دید آنها به سوی وی نمی آیند خود به مجالس و گاهی به درب منزلشان می رفت و آنها را به دین دعوت می کرد.

استاد دروس خارج فقه حوزه در ادامه توضيح "ميثاق غليظ" گفتند: درباره اين پيمان غليظ عده اي مي‎گويند خداوند پيمان ايمان عمل صالح عدل و معاد را گرفته و همچنين اين‎كه هر پيامبري پيامبر قبلي را تاييد كند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که همه ادیان درست است و فرقی نمی کند که ما متعلق به کدام دین باشیم پاسخ دادند: فرض كنيد كسي مي‌خواهد از تمام معلمين و اساتيدش تقدير كند؛ معلم اول ابتدايي، معلم دوران راهنمايي دبيرستان و دانشگاه. آيا معني اين سخن اين است كه بايد برگردد درس دوران ابتدايي و راهنمايي را بخواند يا دیگر نيازي به بازگشت نيست؟

ايشان پيامبران اوالعزم را براي دوره هاي مختلف رشد عقل بشر چنين معرفي كردند: نوح معلم دوره ابتدايي، ابراهيم معلم دوره راهنمايي، موسي معلم دوره دبيرستان، عيسي معلم دوره دانشگاه پيامبر اكرم(ص) دوره دكترا و فارغ التحصيل شدن هستند. و لذا دينش دين خاتم است و بعد از اين دين ديگري نمي آيد. هر كدام حق اند و دوره اي داشتند ولي وقتي به مرحله بالايي رسيد نبايد به قبلي برگرديم.

مفسر برجسته قرآن کریم اسلام در تفسیر آیه 8 سوره مبارکه احزاب، مسوولیت امت ها را مقدمه ای برای مشخص شدن راستگویان از دروغگویان عنوان کرده و تاکید کردند: آنهايي كه زبان و قلبشان از يكديگر متفاوت است خداوند اينها را مجازات ميكند به خاطر اینکه در صف بندگان راستين نيستند.

 

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مسلمانان متظاهر در كشتار ساير مسلمانان اشاره کردند و اظهار داشتند: در دنياي اسلام خيلي ها ادعاي اسلام مي‎كنند ولي متاسفانه عملشان ايمانشان را تصديق نمي كند. كساني را داريم كه مي گويند "خادم حرمين شريفين" هستند ولي در عمل خادم آمريكا و اسرائيل هستند. ما انتظار نداریم کسانی که این عنوان را دارند خادم اسرائیل و آمریکای مستکبر باشند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این‌که خادمین حرمین شریفین در تلاش برای سرکوبی سوریه هستند تاکید کردند: همه حتی بچه ها و کودکان هم می دانند دعوای سوریه به خاطر خواست اسرائیل است، آنها می خواهند این کشور را متلاشی کنند تا اسرائیل بر منطقه مسلط شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ابراز تاسف از دولتمردان ترکیه گفتند: البته مردم ترکیه با اسلام و با ایمان هستند و نمازهای جمعه آنان باشکوهی خاص، حتی باشکوه تر از نمازهای جمعه ما برگزار می شود، دولتمردان این کشور ابتدا از مردم فلسطین حمایت کردند و مردم خوشحال شدند و خیال کردند که در منطقه علاوه بر ایران یک کشور دیگری نیز پیدا شده است که در مقابل اسرائیل قد علم می کند و مردم مظلوم فلسطین را یاری می دهد، اما چیزی نگذشت که دیدیم دست توی دست اسرائیل گذاشتند الان نیز مرتب اسلحه و مزدور می فرستند تا سوریه را متلاشی کنند.کمبع خبر : http://www.abna.ir/data.asp?lang=1&id=333818

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر



تعداد بازدید از این مطلب: 714
موضوعات مرتبط: ال سعود و دنیای اسلام , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود