اعتراض روسیه به بیانیه مداخله گرانه اجلاس ژنو

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 543
بازدید سال : 1436
بازدید کلی : 25290

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 543
بازدید کل : 25290
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : دو شنبه 13 تير 1391
نظرات

اعتراض روسیه به بیانیه مداخله گرانه اجلاس ژنو

در حالی كه كشورهای غربی و در راس آنها آمریكا می كوشیدند وانمود كنند بر سر كنار رفتن بشار اسد در سوریه توافق حاصل شده است اعتراض روسیه به بیانیه مداخله گرانه اجلاس ژنو رسوایی دیگری برای واشنگتن به وجود آورد.
به گزارش خبرگزاری ها، در حالی كه اكثر رسانه های غربی و عربی وانمود كردند در بیانیه نهایی اجلاس ژنو درباره سوریه توافق حاصل شده و كلیه شركت كنندگان بر انتقال قدرت سیاسی در این كشور توافق كرده اند پایگاه خبری الانتقاد لبنان به توطئه غرب برای كنار زدن بشار اسد پی برد و بخشی از آن را افشا كرد.
این پایگاه خبری افزود: در این اجلاس پنج عضو دائم شورای امنیت، تركیه، قطر، عراق و كویت و دبیر كل سازمان ملل حضور داشتند در حالی كه اختلافات بر سر سوریه همچنان لاینحل باقی مانده است.
الانتقاد تاكید كرد، آمریكا و هم پیمانانش تلاش كردند بیانیه ای صادر كنند كه در آن بر انتقال قدرت سیاسی و بركناری بشار اسد تاكید شده بود و بدون اینكه روسیه نظری بدهد با جعل خبر اعلام كردند كه روسیه هم آن را پذیرفته است.
الانتقاد اعلام كرد این كار را یك دیپلمات عرب وابسته به غرب و نزدیك به كوفی عنان انجام داد اما پس از لو رفتن نیرنگ سیاسی آمریكا سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از جلسه خارج شد و تلفن همراه خود را خاموش كرد.
این در حالی است كه پیش از برگزاری اجلاس نیز به هنگام كنفرانس خبری لاوروف و زمانی كه وی انتقادهای خود را نسبت به انعكاس خبر سوریه در بی بی سی عنوان می كرد این شبكه خبری سخنرانی وی را قطع و اخبار هواشناسی را اعلام كرد.
از سوی دیگر، پس از انتشار بیانیه ژنو منابع عربی در پاریس با سفارت روسیه تماس گرفتند تا موضع روسیه را درباره بیانیه پایانی این اجلاس جویا شوند كه بلافاصله لاوروف اعلام كرد كه این بیانیه سند نهایی و بیانیه پایانی نشست ژنو نیست.
وی تاكید كرد، هدف برخی از انتشار چنین بیانیه ای سوءاستفاده از برگزاری چنین اجلاسی بود تا نتیجه را به دلخواه خود تغییر دهند.
این در حالی است كه معاون وزیر خارجه روسیه نیز طی اظهاراتی اعلام كرد كه مردم سوریه باید خود درباره سرنوشتشان تصمیم گیری كنند و دیگران نباید در امور داخلی این كشور دخالت كنند.
وزیر خارجه چین نیز بر لزوم یافتن راه حل مورد توافق تمامی سوری ها برای حل و فصل بحران در سوریه تاكید كرد و یادآور شد بیگانگان نمی توانند برای مردم سوریه تصمیم گیری كنند.
از سوی دیگر هیلاری كلینتون طی سخنانی تاكید كرد كه اسد باید برود و آمریكا هیچ نقشی برای وی در دولت جدید قائل نیست. دولت های انگلیس، فرانسه نیز خواستار انتقال قدرت سیاسی در سوریه شدند.
داود اوغلو وزیر خارجه تركیه نیز در اظهاراتی مداخله جویانه گفت، اجلاس ژنو اولین گام برای حل بحران سوریه است و ما منتظر اجرای این تصمیمات هستیم دولت سوریه هنوز در قبال این بیانیه موضع گیری نكرده است.;lمنبع : روزنامه کیهان 12/4/91

از زمانی که ارتش سوریه برای کور کردن فتنه آمریکا ، اسرائل ، عربستان و قطر و ترکیه شروع به عملیات پاکسازی شهرهای سوریه از تروریستها ی مزدور ترکی عربستانی قطر ی و اردنی و...وارد عمل شد شد و می رفت که شهرهای سوریه را از وجود جرثومه های فساد و فتنه پاک کند . استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از طریق سازمان ملل برای نجات تروریستهای مسلح که در حال نابودی بودن طرح کوفی عنان را مطرح کرد و با ورود ماموران اعزامی سارمان ملل ارتش پیروز میدان سوریه از شهرهای آلوده شده توسط تروریستها خارج کردید ، جان تازه ای به کالبد در حال افول تروریستها و نقشه شوم غرب و عمالش دمیده شد و تروریستها تجدید قواکرده و با تجهیزات فراوانی و با چراغ سبز ماموران سازمان ملل که نظارت بر آتش بس را به عده داشتتند دمیده شد .مجدد به شهرها و روستا حمله ور شدند و جنایاتی را مرتکب شدند و مرتب از طریق آمریکا و ازنابش در منطقه مورد پشتیبانی قرار گرفتند واین بار وحشیانه تر اقدام به تخریب و آدمکشی پرداختن و نیروهای سازمان ملل هم ناظر بر آتش افروزی تروریستها مورد حمایت آمریکا و اذنابش  بود و بیخاصیت نظاره گر مثل سازمان ملل  .... می توان به  ادعا کرد که این نیروهای سازمان ملل برای دادن گرا و جاسوسی به نفع تروریتهای مسلح عمل نمودند و موجب رشد آنان شدند و میشوند . بیانیه صادره در نشست ژنو که متاسفانه بعضی از کشورها هم آن را تائید کردند چیزی جز خواسته آمریکا و صهیونیسم بین ملل نیست . طرح کوفی عنان نقشه ای بود برای جلوگیری از نابودی تروریستهای مسلح بود واجرای  سناریو استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برای مداخله در سوریه و شکست مقاومت سوریه به نفع اسرائیل که بعضی از کشورهای باصطلاح اسلامی عربی و دولتهای غربی از آن حمایت کردند .  امت اسلامی  بخصوص ملت مسلمان و مقاوم سوریه و دولت سوریه باید هوشیار و بیدار شوند و فریب طرح کوفی عنان را نخورند .

مطالب فوق عینا از وبلاگ http://ghadeer90.mihanblog.com نقل شده است

اللهم عجل لولیک الفرج



تعداد بازدید از این مطلب: 650
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود